ال جی صفحه نمایش گسترش پذیر و منعطف ساخت

شرکت ال جی دیسپلی اعلام کرد در حال ساخت نوعی صفحه نمایش منعطف است که می تواند گسترش یابد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ال جی از ساخت یک نمایشگر گسترش پذیر خبر داد. این صفحه نمایش ۱۲ اینچی تا ۱۴ اینچ افزایش می یابد. طبق گفته ال جی این نمایشگر می تواند […]

شرکت ال جی دیسپلی اعلام کرد در حال ساخت نوعی صفحه نمایش منعطف است که می تواند گسترش یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ال جی از ساخت یک نمایشگر گسترش پذیر خبر داد. این صفحه نمایش ۱۲ اینچی تا ۱۴ اینچ افزایش می یابد. طبق گفته ال جی این نمایشگر می تواند تا ۲۰ درصد گسترش یابد. این نمایشگر تمام رنگی دارای وضوح ۱۰۰ مگاپیکسل بر اینچ است و تا ۲ اینچ افزایش می یابد.

فناوری نمایشگرهای قابل گسترش علاوه بر کشیده شدن می توانند تا شوند و یا بچرخند. در حال حاضر صفحه نمایش قابل گسترش پس از نمایشگرهای تاشو به عنوان فناوری جدیدتر شناخته میشود. طبق گزارش ZDnet، در توسعه نمایشگر جدید ال جی از زیرلایه مواد سیلیکونی ویژه استفاده شده است . این ماده در ساخت لنزهای تماسی مورد استفاده قرار میگیرد. وجود این ماده باعث شده است تا این صفحه نمایش دارای انعطاف پذیری قابل توجهی باشد. به دلیل وجود LED های ۴۰ میکرومتری وضوح این محصول با افزایش ابعاد همچنان حفظ میشود.

به گفته ال جی مدارهای زیاریان این نمایشگر بصورت فنری و نه به شکل یک خط مستقیم طراحی شدند که باعث می شوند این نمایشگر در برابر هم شدن و تا شدن مقاوم باشد. این شرکت قصد دارد در آینده نمایشگرهای ناهموار برای استفاده در لباس، مبلمان و دیگر محصولات توسعه دهد.

فرآیند توسعه نمایشگر کششی ال جی دیسپلی با همکاری ۲۰ موسسه تحقیقاتی کره ای از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و ساخت آن نیز تا ۲۰۲۴ تکمیل خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال