جدول زمانی آپدیت گوشی‎های ال‎جی منتشر شد

می‎خواهیم در مورد ال‎جی صحبت کنیم. شرکت کره‎ای که قصد ندارد جز عدد صفر پشت نقطه‎ی دهگان نسخه‎های اندروید عددی قرار دارد، با وجود این‎که تمامی به‎روزرسانی‎های اندروید مهم هستند. اگر یکی از طرفداران همیشگی ال‎جی هستید، بایستی بگوییم این قضیه متاسفانه بعید است تغییر کند. البته این گفته به این معنا نیست که گوشی‎های […]

می‎خواهیم در مورد ال‎جی صحبت کنیم. شرکت کره‎ای که قصد ندارد جز عدد صفر پشت نقطه‎ی دهگان نسخه‎های اندروید عددی قرار دارد، با وجود این‎که تمامی به‎روزرسانی‎های اندروید مهم هستند. اگر یکی از طرفداران همیشگی ال‎جی هستید، بایستی بگوییم این قضیه متاسفانه بعید است تغییر کند.

البته این گفته به این معنا نیست که گوشی‎های ال‎جی به‎روزرسانی‎های امنیتی را دریافت نمی‎کنند. اما، تعداد آن‎ها اندک بوده و با فاصله عرضه می‎شوند. اگر یکی از مشتریان این شرکت هستید، هر چند ماه یک‎بار بایستی انتظار ارائه‎ی یک به‎روزرسانی را داشته باشید که چند بسته‎ی اصلاحی را در خود جا داده است.

نگاهی به جدول زمانی این شرکت برای ارائه‎ی اندروید نوقا یا O برای گوشی‎های هوشمند آن می‎اندازیم.

گوشی LG G6:

سیستم‎عامل فعلی اندروید: اندروید 7.0

آپدیت بعدی: هنوز اعلام نشده است (احتمالا اواخر سال 2017)

شهرت ال‎جی به این بر می‎گردد که نسخه‎های خرد به‎روزرسانی‎های اندروید همانند با اندروید 7.1.1 را ارائه نمی‎دهد. تمامی پرچم‎دارهای قبلی این شرکت نسخه‎های کاملی از اندروید را مانند 5.0 یا 6.0 داشته‎اند و به نظر می‎رسد گوشی LG G6 نیز این روند را در پیش گیرد. بنابراین، ما انتظار داریم آپدیت مهم بعدی این دستگاه در انتهای امسال مستقیما به اندروید O صورت گیرد.

گوشی LG G5:

سیستم‎عامل فعلی اندروید: اندروید 7.0

آپدیت بعدی: هنوز اعلام نشده است (احتمالا اواخر سال 2017)

با توجه به این‎که G5 پرچم‎دار سال قبل این شرکت کره‎ای است، بایستی انتظار داشته باشیم که همانند با G6 خبری از به‎روزرسانی‎های خرد اندروید نیست. به همین دلیل به عقیده‎ی ما پس از نوبت نسل بعدی این گوشی یعنی G6، شاهد کوچ مستقیم از اندروید 7.0 به اندروید O خواهیم بود.

گوشی LG V20:

سیستم‎عامل فعلی اندروید: اندروید 7.0

آپدیت بعدی: هنوز اعلام نشده است (احتمالا اواخر سال 2017/ اوایل 2018)

LG V20 هنوز قدرت کافی برای حیات را دارد. به همین دلیل تا حد زیادی اطمینان داریم حداقل یک سال دیگر سیستم‎عامل اندروید این گوشی به یک نسخه‎ی مهم‎تر به‎روزرسانی می‎شود. گرچه، انتظار نداشته باشید این گوشی در اولویت به نسبت G5 و G6 قرار بگیرد. به همین دلیل ما انتظار داریم که V20 یا در انتهای امسال یا در ماه‎های اولیه‎ی سال 2018 موفق به کسب Android O شود.

گوشی LG G4:

سیستم‎عامل فعلی اندروید: اندروید 6.0

آپدیت بعدی: سه‎ماهه‎ی سوم سال 2017

بدون شک در زمان عرضه‎ی G4 ال‎جی، قاب پشتی چرمی آن موجی از هیجان را به وجود آورد. البته از ظاهر زیبای آن نیز نباید غافل شویم. گرچه، این گوشی در سال 2015 عرضه شده است و نرم‎افزار سال 2016 را دارد. اما شرکت ال‎جی، تایید کرده است که G4 در سه‎ماهه‎ی سوم سال جاری میلادی آپدیت اندروید نوقا را دریافت می‎کند. با این‎‎وجود، ما شک داریم آپدیت مهم دیگری پس از آن برای این گوشی عرضه شود.

گوشی LG V10:

نسخه‎ی فعلی اندروید: اندروید 6.0

آپدیت بعدی: نیمه‎ی دوم سال 2017

همگان از جمله خود ال‎جی تقریبا گوشی LG V10 را فراموش کرده‎اد. البته این قانون در رابطه با افرادی که صاحب آن هستند صدق پیدا نمی‎کند، بنابراین طبیعی است که آن‎ها نیز بخواهند به اندروید نوقا به‎روزرسانی کنند. خوشبختانه، ال‎جی اعلام کرده است که V10 بدون شک در نیمه‎ی دوم سال جاری میلادی احتمالا کمی بعد از G4، آپدیت نوقا را دریافت خواهد کرد.