گوشی V20 ال‌جی رسماً معرفی شد: اندروید نوقا، نمایشگر 5.7 اینچی ودوربین دوگانه

انتظارها به سر رسید، گوشی V20 ال‎جی رسما معرفی شد. ال‎جی گوشی را به عنوان نسل بعدی گوشی V10 خود معرفی می‎کند که در آن قابلیت‎های اصلی آن حفظ شده‎اند ولی بسیاری از جنبه‎هایش بهبود یافته‎اند: حالا در پشت یک سیستم دوربین دوگانه قرار گرفته است که دارای لنزهای ثانویه‎ای با زاویه‎ی باز هستند، یک […]

انتظارها به سر رسید، گوشی V20 ال‎جی رسما معرفی شد. ال‎جی گوشی را به عنوان نسل بعدی گوشی V10 خود معرفی می‎کند که در آن قابلیت‎های اصلی آن حفظ شده‎اند ولی بسیاری از جنبه‎هایش بهبود یافته‎اند: حالا در پشت یک سیستم دوربین دوگانه قرار گرفته است که دارای لنزهای ثانویه‎ای با زاویه‎ی باز هستند، یک سیستم رفع لرزش ویدئویی جدید دیده می‎شود، صفحه‎نمایش ثانویه حالا دارای اطلاعاتی با فونت بزرگتر است و موارد بیشتری به دنبال یک نگاه اجمالی در اختیار کاربر قرار داده می‎شود، از طرف دیگر کیفیت صدای این گوشی به همراه گنجایش باتری بالاتر رفته است. اجازه دهید بدون حاشیه‎گویی با ویژگی‎های این گوشی به صورت کامل‎تری شما را آشنا کنیم.

طراحی و نمایشگر گوشی V20 ال‎جی

سال گذشته گوشی LG V10 مترادف با دستگاهی بود که یک نوع حس محکم بودن را به همراه یک بافت عجیب شبه لاستیکی در پشت خود داشت که به دنبال لمس متفاوت به نظر می‎رسید. برخی از کاربران این نوع حس را دوست داشتند و بعضی دیگر خیر، ولی یقینا برای خود چیزی غیرمعمول و متفاوت بود. در گوشی LG V20، حس محکم بودن گوشی حفظ شده است ولی ال‎جی از یک طراحی بصری بیشتر مطابق روند فعلی گوشی‎های هوشمند استفاده کرده است یعنی V20 دارای یک کاور پشتی فلزی است و خود گوشی با وجود داشتن یک باتری بزرگتر سبک‎تر حس می‎شود. این کاور پشتی فلزی هم‎چنین به آسانی قابل برداشتن است، این کار با کلیک بر روی یک دکمه صورت می‎گیرد و پشت آن باتری قرار دارد که به سادگی امکان تعویض آن توسط کاربر وجود دارد. یکسری تغییرات دیگر به نسبت V10 نیز دیده می‎شود یعنی کلیدهای تنظیم حجم صدا حالا به یک طرف گوشی انتقال داده شده در حالی‎که کلید قفل کردن گوشی که در آن یک حسگر اثرانگشت قرار گرفته هم‎چنان در پشت گوشی دیده می‎شود.

در جلوی این گوشی یک پنل نمایش 5.7 اینچی با دقت Quad HD (1440 در 2560 پیکسل) دیده می‎شود که یک نمایشگر ثانویه‎ی کوچک نیز در بالای خود دارد که یا نوتیفیکیشن‎‎های دیده نشده و زمان را نشان می‎دهد یا امضای شما را که حالا تا حداکثر 24 رقم می‎تواند باشد. شما می‎توانید صفحه‎نمایش ثانویه را با گزینه‎های بیشتری، برخلاف نسل قبلی، سفارشی کنید تا بیشتر مفید باشد به نحوی که میزان روشنایی حروف دو برابر و فونت‎های بزرگر هستند تا خواندن اطلاعات به سادگی صورت گیرد.

دوربین گوشی V20 ال‎جی

دوربین گوشی V20 ال‎جی

تنها V10 نیست که الهام‎بخش این گوشی بوده است چون ال‎جی پرچم‎دار امسال خود یعنی LG G5 را نیز فراموش نکرده و از سیستم دوربین دوگانه مشابهی در پشت محصول جدید خود استفاده کرده است یعنی یک ماژول 16 مگاپیکسلی در پشت این گوشی دیده می‎شود با داشتن قابلیت رفع لرزش اپتیکال تصویر و لنزهای سریع با نسبت کانونی f/1.8. ولی علاوه بر آن یک دوربین ثانویه، با داشتن لنزهای زاویه بازی (135 درجه) با نسبت کانونی f/2.4  و رزولوشن 8 مگاپیکسل نیز دیده می‎شود. شما می‎توانید در رابط‎کاربری اپلیکیشن دوربین به راحتی بین این دو جابجا شوید و وجود لنزهای زاویه‎ باز باعث می‎شود به شکل بسیار جالب و متفاوتی جهان اطراف خود را مشاهده کنید. این دوربین برای گرفتن تصاویر افقی به خصوص عالی است، ولی هم‎چنین باعث می‎شود عکاسی از مکان‎های کوچکی امکان‎‏پذیر باشد که در غیر اینصورت در دید دوربین جا نمی‎گرفتند. علاوه بر این، در جلو یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برای گرفتن تصاویر سلفی دیده می‎شود و این دوربین دارای یک حالت عکاسی به صورت دید باز است که شما اجازه می‎دهد گروهی از افراد را در قاب تصویر جا دهید. این حالت یک میدان دید 120 درجه‎ای را ثبت می‎کند که به نسبت دوربین جلوی گوشی V10 روشنتر است، در حالی‎که میدان دید معمولی این دوربین یک دید 83 درجه‎ای دارد.

روند بالا بردن کیفیت صدای گوشی‎های ال‎جی مستقیم و با یک شیب افزایشی بوده و گوشی LG V20 مجموعه تمامی تلاش‎های این شرکت در این زمینه است. این گوشی دارای یک سیستم Quad DAC (با استفاده از مبدل‎های ESS Sabre ES9218) است تا شفافیت صدا بالاتر رود. چنین تغییرات بهینه‎ای برای هر کاربری مهم است، ولی باید به خصوص برای افرادی که از هدفون‎های پیشرفته استفاده می‎کنند مهم‎تر باشد، چون این سیستم باعث می‎شود میزان کل اعوجاج هارمونیک به حداقل برسد و در همین حین محدوده پویا افزایش یابد و نسبت سیگنال به پارازیت بهینه شود.

قابلیت ضبط صدا در LG V20 اندکی بهتر شده است چون میکروفون‎های این گوشی قادر به این هستند حتی در موقعیت‎هایی نظیر کنسرت نیز کیفیت صدای شفافی را ضبط کنند، یعنی محلی که وجود صدای بلند موزیک معمولا در عملکرد میکروفون‎های گوشی اختلال ایجاد می‎کند و باعث ضبط بی کیفیت صدای محیط می‎شود. V20 هم‎چنین قادر به ضبط فرمت‎های بدون افت کیفیت صدا با نرخ 24 بیت / 48 کیلوهرتز است. علاوه بر این، یک اپلیکیشن ضبط صدای با کیفیت بالای اچ‎دی در V20 دیده می‎شود، یک نوع موسیقی‎دان با توانایی‎های مختلف که فرمت‎های صوتی FLAC با کیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز ارائه می‎دهد که ال‎جی تخمین می‎زد به نسبت رقبا بسیار دقیق‎تر است.

در بعضی از بازارهای منتخب، به دنبال همکاری ال‎جی با شرکت مشهور ساخت تجهیزات صوتی یعنی Bang & Olufsen باعث شده کیفیت صدا به خوبی تنظیم شود و علاوه بر این خود گوشی V20 در پشت خود شاهد حک لوگوی B&O است و در جعبه فروش آن نیز یک جفت ایرباد B&O دیده می‎شود.

عملکرد، حافظه‎ی داخلی و باتری گوشی LG V20

در قلب این گوشی سیستم روی چیپ اسنپ‎دراگون 820 کوالکام قرار گرفته که چیپست استاندارد گوشی‎های پرچم‎دار 2016 محسوب می‎شود و سرعت و قابلیت اطمینان خود را در گذشته اثبات کرده است. ترکیب آن به همراه سیستم‎عامل اندروید 7.0 نوقا باعث شده است ال‎جی قابلیت‎های جالبی در رابطه با پشتیبانی از حالت چند پنجره و پاسخ‎های مستقیم به پیام‎ها در گوشی خود لحاظ کند.

در چند گوشی اخیر ال‎جی، از جمله گوش LG V10، عمر باتری نگرانی اصلی بوده است، بنابراین ال‎جی نه تنها گنجایش باتری را افزایش داده است بلکه هم‎چنین با توجه به وجود اندروید N در زمان خاموش شدن صفحه‎نمایش عملکرد باتری بهتر شده و فعالیت‎های پس‎زمینه کاسته می‎شود.

هم‎چنین باید اشاره داشت کاربران یقینا وجود مدل پایه‎ی این گوشی با داشتن حافظه‎ی داخلی 64 گیگابایتی را با آغوش باز می‎‎پذیرند. قابلیت ضبط ویدئوهای 4K فضای زیادی را به خود اختصاص خواهد داد و در دنیای فعلی کاربران بیشتر تمایل به گرفتن فیلم و عکس دارند، در نتیجه هرچه حافظه‎ی داخلی بیشتر، بهتر! گوشی V20 هم‎چنین از درگاه میکرو‎ اس‎دی پشتیبانی می‎کند تا حتی امکان افزایش بیشتر فضای ذخیره‎سازی داخلی نیز وجود داشته باشد.

زمان ورود گوشی LG V20 به بازار و قیمت آن

زمان ورود گوشی LG V20 به بازار و قیمت آن

ال‎جی در رابطه با قیمت گوشی LG V20 و زمان به خصوص ورود آن به بازار حرفی نزده است، ولی با توجه به سابقه‎ی این شرکت می‎توان گفت که قیمت این گوشی اندکی به نسبت رقبای مستقیمش نظیر گوشی در پیش‎روی آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 سامسونگ پایین‎تر خواهد بود.

 

 

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال