تکنولوژی لای فای با صد برابر سرعت بیشتر نسبت به وای فای ارائه می‌شود

فناوری لای فای به زودی جایگزین وای فای خواهد شد. این فناوری می تواند با کمک لیزر سرعتی صد برابر بیشتر ارائه کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استانداردهای جدید وای فای نسبت به آنچه که اکنون از آن استفاده میشود سریع تر هستند. اما لای فای با سرعتی بسیار بالا از […]

فناوری لای فای به زودی جایگزین وای فای خواهد شد. این فناوری می تواند با کمک لیزر سرعتی صد برابر بیشتر ارائه کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استانداردهای جدید وای فای نسبت به آنچه که اکنون از آن استفاده میشود سریع تر هستند. اما لای فای با سرعتی بسیار بالا از راه می رسد.

موسسه مهندسان برق و الکترونیک IEEE با استفاده از نور یک استاندارد ارتباطی جدید معرفی کرده اند که توسط یک گروه صنعتی نیز حمایت خواهد شد. اکستریم تک در گزارشی اعلام کرد فناوری جدید جایگزین وای فای نمیشود اما می تواند گزینه ای قدرتمند برای انتقال دیتا محسوب شود.

شرکت های پیور لای فای و Fraunhofer HHI قرار است در توسعه این استاندارد جدید همکاری کنند. Fraunhofer HHI اعلام کرد این استاندارد در ساختمان و با کمک وسایل روشنایی باعث تقویت شبکه خواهد شد. شرکت پیور لای فای نیز قرار است یک ماژول کوچک برای ۴رارگیری درون گوشی‌ها و تبلت ها طراحی کند. در حال حاضر وای فای به دلیل دامنه مناسب و سرعت کافی به شدت فراگیر شده است. به عنوان مثال یک هات اسپات امکان ارائه اینترنت در خانه و محل کار را فراهم خواهد کرد.

طبق ادعای اتحادیه لای فای سرعت این فناوری صد برابر بیشتر از وای فای است. در هر صورت این تنها یک تئوری محسوب میشود و هنوز سخت افزار مناسب برای عملی کردن آن ساخته نشده است.