هوش مصنوعی متن باز Llama2؛ محصول مشترک متا و مایکروسافت برای تجارت

مایکروسافت و متا طی همکاری با یکدیگر یک هوش مصنوعی متن باز با نام Llama2 توسعه دادند که می‌تواند در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی مورد استفاده قرار بگیرد. این هوش مصنوعی نسل جدیدی از مدل‌های زبانی خواهد بود که می‌توان از طریق آژور، AWS، هاگینک فیس و یا دیگر سرویس دهندگان به کاربران ارائه شود. […]

مایکروسافت و متا طی همکاری با یکدیگر یک هوش مصنوعی متن باز با نام Llama2 توسعه دادند که می‌تواند در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی مورد استفاده قرار بگیرد. این هوش مصنوعی نسل جدیدی از مدل‌های زبانی خواهد بود که می‌توان از طریق آژور، AWS، هاگینک فیس و یا دیگر سرویس دهندگان به کاربران ارائه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا با حضور در مراسم inspire مایکروسافت اعلام کرد طی همکاری با این شرکت مدل هوش مصنوعی جدید را به صورت متن باز از ویندوز و آژور منتشر کرده است. اعلام متا این شرکت از سال آینده طی همکاری با کوالکام از این هوش مصنوعی در تراشه‌های اسنپدراگون نیز استفاده می‌کند. بدین ترتیب از سال ۲۰۲۴ هوش مصنوعی Llama2 وارد گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و هدست‌ها خواهد شد. بنابراین کاربران دیگر برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی به سرویس‌های ابری نیاز نخواهند داشت.

طبق اعلام متا این هوش مصنوعی با هدف افزایش ایمنی به صورت متن باز ارائه شده است. زیرا از این طریق توسعه دهندگان و محققان به راحتی امکان آزمایش این مدل زبانی را خواهند داشت و نقاط ضعف آن را اعلام خواهند کرد.

هوش مصنوعی Llama2 اکنون مراحل آزمایشی تیم‌های قرمز را به پایان رسانده است. این آزمایش شامل تیم‌های داخل و خارج از شرکت برای اجرای انواع تهاجم علیه این محصول بوده است.

متا اعلام کرد این هوش مصنوعی را با دو تریلیون توکن آموزش داده است. توکن میتواند همانند یک واژه تکه‌ای از متن باشد. البته در مقایسه با Llama با ۱.۴ تریلیون توکن آموزش پیشرفت خوبی محسوب میشود. در حالی که گوگل PaLM2 را با ۳.۶ تریلیون توکن آموزش داده است. متا منبع این آموزش را اعلام نکرده و تنها به جمع آوری اطلاعات از سطح وب بسنده کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال