فناوری لیدار موفق به کشف ۱۱ سکونتگاه باستانی در جنگل های آمازون شد

دانشمندان با کمک فناوری لیدار توانستند ویرانه هایی از ۱۱ سکونتگاه باستانی ناشناخته را در گوشه جنوب غربی جنگل های آمازون کشف کنند. این سکونتگاه ها به هرم و کانال های بزرگ شباهت دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سکونتگاه های کشف شده ناشناخته و مرموز به تمدن ماقبل Hispanic تعلق دارد. […]

دانشمندان با کمک فناوری لیدار توانستند ویرانه هایی از ۱۱ سکونتگاه باستانی ناشناخته را در گوشه جنوب غربی جنگل های آمازون کشف کنند. این سکونتگاه ها به هرم و کانال های بزرگ شباهت دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سکونتگاه های کشف شده ناشناخته و مرموز به تمدن ماقبل Hispanic تعلق دارد. همچنین در این اکتشاف دو محل استقرار جدید با نام های Cotoca و Landvar کشف شد که در کنار آن ۲۴ مکان کوچک نیز وجود دارد.

محققان قدمت مکان های کشف شده را حدود پانصد سال پس از میلاد تا ۱۴۰۰ سال پس از آن تخمین می زنند. در آن زمان این قسمت از جنگل محل سکونت تمدن Casarabe بوده است. به گفته این محققان در آن زمان برای ایجاد شهرهای پر جمعیت از اهرام سفالی بلند و گسترده استفاده می شد. به نظر می رسد پیش از ورود اروپایی ها به آمازون در این منطقه تمدن های پیشرفته ای وجود داشته است.

 فناوری لیزر یا لیدار به محققان کمک کرد تا بتوانند چنین شواهدی را جمع‌آوری کنند. با توجه به اینکه این فناوری علاوه بر سنجش از راه دور امکان تولید تصاویر سه بعدی از سطح زمین را نیز فراهم می کند در باستان شناسی و کشف تمدن های باستانی مدفون شده نیز بسیار کاربردی خواهد بود. بود. هیکو پرومرز یکی از محققان موسسه باستان شناسی آلمان در این مورد گفته است: بدون فناوری لیزر کشف این مکان ها با روش های معمولی ممکن است حدود ۴۰۰ سال طول بکشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال