صاعقه باعث ایجاد یک ماده فسفری جدید روی زمین شد

ایجاد صاعقه در ایالت فلوریدا باعث تشکیل یک ماده فسفری جدید روی زمین شد که تاکنون همانند آن دیده نشده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استاد دانشگاه فلوریدا جنوبی ما ه فسفری جدیدی را کشف کرده که در اثر برخورد صاعقه ایجاد شده است. این ماده معدنی که به نوعی […]

ایجاد صاعقه در ایالت فلوریدا باعث تشکیل یک ماده فسفری جدید روی زمین شد که تاکنون همانند آن دیده نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استاد دانشگاه فلوریدا جنوبی ما ه فسفری جدیدی را کشف کرده که در اثر برخورد صاعقه ایجاد شده است. این ماده معدنی که به نوعی کشف بی سابقه محسوب میشود به شکل جامد است و در واقع از گروه جدیدی از مواد تشکیل شده است.

متیو پاسک، اسناد زمین شناسی در مورد این ماده می گوید: تاکنون این ماده بصورت طبیعی در زمین دیده نشده است. حتی یک ماده معدنی مشابه آن نیز تاکنون تنها در شهاب سنگ ها دیده شده بود.

افرادی که برای نخستین بار این ماده را پیدا کردند با هدف اینکه یک سنگ قیمتی است ام را برای فروش گذاشتند. پاسک آن را خریداری کرد و با همکاری لوکا بیندی، اسناد کانی شناس مشغول بررسی این ماده جدید شد.

پاسک پس از مطالعه خود روی این ماده توضیح می دهد که در اثر رویدادی مانند صاعقه واکنش های شیمیایی خاصی ایجاد شده و در اثر آن ماده جدیدی ایجاد شده است.

وی در این مطالعه گفته است: در اثر برخورد صاعقه به زمین معمولا باعث انفجار آن میشود و یا علف های اطراف آن نیز در اثر این برخورد پرانرژی از بین میروند. همچنین این برخورد باعث ایجاد شکاف شده و تخلیه انرژی نیز با کمک سنگ و خاک اطراف انجام میگیرد. در این هنگام فولکوریت هایی ایجاد میشوند که به آنها آذرخش سنگ شده می گویند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال