دوربین L16 لایت با 16 لنز خود به رقابت با دوربین‌های DSLR می پردازد

استارت‌آپ Light به تازگی از دوربین کامپکت جدید خود با نام L16 رونمایی کرده است. این شرکت طی کنفرانس Code/Mobile در مورد دوربین جدید خود این‌ طور اضافه می‌کند که L16 از جمله دوربین‌های محاسبه‌گر چند دیافراگمی می‌باشد. دوربین شرکت لایت به این دلیل L16 نام گرفته است که بر روی بدنه خود دارای 16 لنز به طور مجزا […]

استارت‌آپ Light به تازگی از دوربین کامپکت جدید خود با نام L16 رونمایی کرده است. این شرکت طی کنفرانس Code/Mobile در مورد دوربین جدید خود این‌ طور اضافه می‌کند که L16 از جمله دوربین‌های محاسبه‌گر چند دیافراگمی می‌باشد. دوربین شرکت لایت به این دلیل L16 نام گرفته است که بر روی بدنه خود دارای 16 لنز به طور مجزا بوده و البته بر خلاف دوربین‌های DSLR حرفه‌ای، دارای بدنه‌ای نسبتا کوچک و جمع و جور است. وب‌سایت خبری Recode در مورد این دوربین کامپکت این طور می‌افزاید که اندازه این دستگاه مشابه گوشی نکسوس 6 گوگل بوده و البته تنها ضخامت آن است که متفاوت بوده و دو برابر این گوشی است. در هنگام عکاسی با این دوربین، با فشردن دکمه شاتر به طور همزمان توسط هر 16 لنز موجود بر روی دستگاه، اطلاعات تصاویر روبه‌روی لنزها با فاصله‌های کانونی گوناگون به ثبت می‌رسند و البته این موضوع تنها به منظور افزایش اطلاعات مربوط به یک عکس به وقوع می‌پیوندد. در ادامه این دوربین از فناوری بسیار ویژه شرکت Light استفاده کرده و تمامی عکس‌ها را باهم ترکیب می‌کند و در نهایت کار شاهد یک عکس 52 مگاپیکسلی خواهیم بود. البته امکان تغییر و دست‌کاری در عمق میدان تصویر، فوکوس و شاخص‌های نوردهی، بعد از ثبت عکس نیز وجود دارد.

L16-FOREST-FLARE

جالب است بدانید که این دوربین به طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کرده و مجهز به وای‌فای داخلی است. در نتیجه کاربر می‌تواند با ثبت تصاویر توسط این دوربین، آن را به طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد. این دوربین دارای یک لنز یکپارچه 35 تا 150 میلی‌متری بوده و از این نظر تا میزان کمتر از پنج برابر قابلیت بزرگنمایی اپتیکال نیز به همراه دارد. در پشت این دوربین نیز شاهد قرار گیری یک نمایشگر 5.0 اینچی لمسی هستیم. البته اگر در فکر صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های خود به منظور خریداری این دستگاه به جای یک دوربین DSLR سطح مبتدی یا میان‌رده هستید، باید بگوییم که سخت در اشتباه بوده و این موضوع  از جهاتی، منطقی نخواهد بود. شاید به جهت خریداری L16 از پرداخت هزینه گزاف دوربین‌های سطح حرفه‌ای خودداری شود اما با این حال برای داشتن این دستگاه می‌بایست 1299 دلار را از جیب خود بپردازید. لازم به ذکر است که زمان سفارش این محصول از امروز شروع شده و تا ششم ماه نوامبر در محل وب‌سایت شرکت لایت ادامه خواهد داشت. البته بهتر است در صورت تمایل به داشتن این دوربین، هر چه سریع‌تر آن را خریداری نمایید. زیرا در تابستان سال 2016 میلادی و با ورود آن به قفسه فروشگاه‌ها، قیمت آن تا 1699 دلار افزایش خواهد یافت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال