پوست زنده می‌تواند به صورت مستقیم از طریق چاپ سه بعدی روی زخم عمیق تولید شود

پژوهشگران طی یک جراحی فوق العاده شگفت انگیز موفق شدند با استفاده از روش چاپ سه بعدی پوست زنده را به شکل مستقیم روی زخم‌های یک موش تولید کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار در جهان تولید پوست زنده و چند لایه به صورت مستقیم روی زخم بدن یک […]

پژوهشگران طی یک جراحی فوق العاده شگفت انگیز موفق شدند با استفاده از روش چاپ سه بعدی پوست زنده را به شکل مستقیم روی زخم‌های یک موش تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار در جهان تولید پوست زنده و چند لایه به صورت مستقیم روی زخم بدن یک موش بدون ایجاد زخم اضافه و از طریق چاپ سه بعدی انجام شد. طبق گزارش‌های منتشر شده پژوهشگران توانستند پوست واقعی را به صورت مستقیم از طریق چاپ سه بعدی روی نواحی آسیب دیده چاپ کنند. آسیب‌های پوستی شدید به علت تروماتیک یا جراحی گسترده روی صورت یا سر معمولاً در اثر برداشتن تومور سرطانی تاثیر منفی روی اعتماد به نفس فرد می‌گذارد.

اکنون پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا توانستند برای نخستین بار از طریق چاپ سه بعدی با تمام ضخامت پوست زنده همراه با پتانسیل رشد مو را حین جراحی به صورت مستقیم روی موش‌ها چاپ کنند.

ابراهیم ازبولات نویسنده مطالعه و از محققان این پژوهش در این مورد می‌گوید: در حال حاضر جراحی ترمیمی برای اصلاح آسیب صورت یا زخم به دلیل ایجاد آسیب یا بیماری به صورت ناقص انجام شده و معمولاً جای زخم یا ریزش مو به صورت دائمی ایجاد می‌شود. اکنون ما توانسته‌ایم پوستی را با ضخامت کامل از طریق چاپ زیستی همراه با پتانسیل رشد مو ایجاد کنیم. با استفاده از این مطالعه می‌توان در آینده به بازسازی سر و صورت با ظاهر طبیعی و زیبایی شناختی دست پیدا کرد.

به گفته این محقق هیپودرم به طور مستقیم در این فرایند در تبدیل سلول‌های بنیادی به چربی نقش دارند. این فرایند برای چند فرایند حیاتی دیگر مانند بهبود زخم بسیار مهم بوده و در چرخه فولیکول مو و رشد آن نیز نقش بسزایی دارد. محققان پیش از این از دو جوهر زیستی مختلف برای چاپ سه بعدی به طور همزمان برای ترمیم بخش های مختلف از قبیل سوراخ‌های جمجمه و یا پوست جوندگان استفاده کرده و اکنون مطالعه خود را نسبت به گذشته پیشرفته‌تر کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال