۱۵ پروژه 30 میلیارد تومانی در طرح جویشگر بومی

علیرضا یاری، دبیر طرح جویشگر بومی از ورود سومین موتور جستجوی متنی تحت وب تا 6 ماه آینده به بازار خبر داد و اعلام کرد: با ۲۲ شرکت برای ۱۵ پروژه در راستای ارائه خدمات بومی طرح «جویشگر بومی» در مرحله عقد قرارداد هستیم. دبیر طرح جویشگر بومی با اشاره به سیاستگذاری شورای راهبری طرح […]

علیرضا یاری، دبیر طرح جویشگر بومی از ورود سومین موتور جستجوی متنی تحت وب تا 6 ماه آینده به بازار خبر داد و اعلام کرد: با ۲۲ شرکت برای ۱۵ پروژه در راستای ارائه خدمات بومی طرح «جویشگر بومی» در مرحله عقد قرارداد هستیم.

دبیر طرح جویشگر بومی با اشاره به سیاستگذاری شورای راهبری طرح جویشگر بومی گفت: قرار است تمامی سرویس دهنده‌های مرتبط با این طرح، در نهایت با یکدیگر مشارکت داشته و به یک هم‌افزایی در موضوع جویشگر بومی دست یابیم.

یاری همچینن افزود که این پروژه‌ها شامل راه‌اندازی جویشگرهای متنی، جویشگر تصویری، جویشگر خبر، جویشگر نقشه، ایمیل بومی، ترجمه ماشینی، مستندات علمی، شبکه واژگانی عمومی زبان فارسی (وردنت)، گراف دانش، دانشنامه آزاد زبان فارسی، ابزارهای خط و زبان فارسی و بانک درختی زبان فارسی هستند.

وی در ادامه گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد برای پروژه‌ها اعتبار درنظر گرفته شده است اما در مراحل بعدی و پس از دست یافتن شرکت‌ها به خروجی مناسب، حمایت بیشتری در قالب سیاستگذاری جدید شورای راهبری از آن‌ها خواهد شد.

دبیر طرح جویشگر بومی تصریح کرد: دو موتورجستجوی متنی «پارسی جو» و «یوز» از نظر کیفیت و تعداد کاربر، روند رو به رشدی را طی می‌کنند و حجم اطلاعات آن‌ها نیز در صفحات وب افزایش یافته است. این دو شرکت از جمله ۲۲ شرکت مذکور هستند که تاکید بیشتری بر حمایت از این پروژه‌ها است زیرا موتور جستجوی وب، خدمت پایه‌ای طرح جویشگر بومی را تشکیل می‌دهد.

یاری ادامه داد: علاوه بر این دو، یک جویشگر متنی دیگر با عنوان «زال» در طرح مشارکت خواهد داشت که در نهایت امیدواریم هر ۳ این پروژه‌ها ، تا ۶ ماه آینده، سرویس‌دهی قابل قبولی را در حوزه جویشگر متنی داشته باشند.

وی تاکید کرد که برای هم افزایی این پروژه‌ها، باید آن‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا در مرحله آخر و در سال‌های آتی شاهد ایجاد ۲ یا ۳ جویشگر بومی با قابلیت سرویس‌های مختلف باشیم، و همچنین به این نکته اشاره کرد که هریک از این موتورهای جستجو با توجه به قابلیت‌هایی که دارند کاربر خاص خود را خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال