قرارگیری تلسکوپ فضایی جیمز وب در سایت پرتاب آمریکای جنوبی

گزارش های منتشر شده از تلسکوپ فضایی جیمز وب نشان می دهد این تلسکوپ گرانقیمت پس از ۱۶ روز سفر دریایی اکنون به آمریکای جنوبی و سایت پرتاب رسیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا پس از دو دهه تاخیر و همچنین هزینه‌های سرسام آور هم اکنون […]

گزارش های منتشر شده از تلسکوپ فضایی جیمز وب نشان می دهد این تلسکوپ گرانقیمت پس از ۱۶ روز سفر دریایی اکنون به آمریکای جنوبی و سایت پرتاب رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا پس از دو دهه تاخیر و همچنین هزینه‌های سرسام آور هم اکنون در آمریکای جنوبی و در سایت پرتاب مستقر شده است. این تلسکوپ پس از ۱۶ روز سفر دریایی از طریق یک محفظه حمل و نقلی سفارشی و با کمک یک کشتی باربری فرانسوی اکنون در ردوندو بیچ کالیفرنیا قرار دارد. این سایت پرتاب مربوط به شرکت نوثروپ گرومن از پیمانکاران اصلی جیمز وب است. این تلسکوپ از سال ۲۰۱۸ تاکنون فرایند مونتاژ را در تاسیسات نوثروپ گرومن پشت سر گذاشته است.

جیمز وب با رسیدن به آمریکای جنوبی اکنون بیش از پیش به زمان پرواز نزدیک شده است. این تلسکوپ برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. در آن زمان سال ۲۰۰۷ را برای آغاز ماموریت آن اعلام کرده بودند. اما تاکنون بارها پروژه پرتاپ این تلسکوپ به تاخیر افتاده است. تاکنون این تلسکوپ حدود ۹.۷ میلیارد دلار بیش از پیش بینی گذشته هزینه مند شده است.

جیمز وب اکنون آزمایش های گوناگون از قبیل ارتعاش و کرایوژنیک را پشت سر گذاشته است تا از مقاومت آن در زمینه تنش های پرتاب و سختی محیط فضا اطمینان حاصل شود.

کلیه آزمایشهای تلسکوپ جیمز وب در ماه آگوست به پایان رسید. پس از آن به مدت یک ماه زمان صرف شد تا انتقال آن به مکان مورد نظر به شکل مناسب انجام گیرد. حتی زمان ارسال این تلسکوپ نیز از ترس حمله احتمالی دزدان دریایی فاش نشده بود. ارسال جیمز وب با کمک محفظه حمل و نقل توسط پلیس لس‌آنجلس همراه با کشتی انجام شد. قرار است این تلسکوپ پس از ارسال کاوش‌های عمیق‌تر و بی‌سابقه‌ای را از کیهان و فرضیه ستاره شناسی ارائه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال