همکاری لاکهید مارتین با دولت آمریکا در ساخت نسخه دیجیتالی جو زمین

شرکت فضایی لاکهید مارتین قصد دارد طی همکاری با دولت آمریکا و آژانس دولتی ایالات متحده نسخه دیجیتالی از جو زمین را که مبتنی بر هوش مصنوعی باشد توسعه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه دیجیتال جو زمین قرار است به صورت سه بعدی و با کمک هوش مصنوعی توسعه داده شود […]

شرکت فضایی لاکهید مارتین قصد دارد طی همکاری با دولت آمریکا و آژانس دولتی ایالات متحده نسخه دیجیتالی از جو زمین را که مبتنی بر هوش مصنوعی باشد توسعه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه دیجیتال جو زمین قرار است به صورت سه بعدی و با کمک هوش مصنوعی توسعه داده شود که با استفاده از آن می توان به داده های آب و هوایی نیز دسترسی پیدا کرد. لین مونتگومری از دانشمندان لاکهید مارتین در گزارشی گفته است:

محصول جدید شرکت ما شباهت زیادی به گوگل ارث خواهد داشت. اما قادر است در زمان واقعی مشاهدات خود را ارائه کند. در واقع هدف از ساخت این نسخه دیجیتالی ارائه داده ها و نمایش آب و هوای واقعی است.

لاکهید مارتین قصد دارد مدل جدیدی از پیش بینی آب و هوایی به نام NOAA Observing Digital Twin را راه اندازی کند. به گفته این شرکت این نسخه جدید دیجیتالی در واقع دوقلوی مدل اتمسفری فعلی محسوب می شود. دانشمندان این شرکت طی همکاری با شرکت محاسباتی انویدیا و با کمک الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی داده های مربوط به آب و هوا را برای استفاده در این مدل جمع آوری و ترکیب کردند. در صورت موفقیت مرحله کنونی داده ها تبدیل به یک فرمت محاسباتی شده در اختیار شرکت پیکسار قرار می‌گیرد تا تصاویر سه بعدی نیز از آنها تهیه شود.

به گفته مونتگومری در این مدل از زمان به عنوان بعد چهارم استفاده میشود. یعنی یک پنجره زمانی دو هفته ای متحرک وجود دارد که امکان بررسی داده های گذشته میسر خواهد شد. این پروژه برای توسعه کامل یک سال زمان نیاز دارد اما مونتگومری معتقد است نمونه اولیه آن تا پاییز امسال منتشر می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال