حالت Low Power در iOS 9، به طرز اعجاب‌آوری مصرف باتری را کاهش می‌دهد

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و همه روزه شاهد معرفی محصولاتی قدرتمندتر از روز گذشته هستیم، محصولاتی با صفحه‌نمایش‌های بزرگ و با تراکم پیکسلی بالا که پردازنده‌هایی قدرتمند دارند. درست است که این محصولات می‌توانند برای همه‌ی ما جذاب باشند اما آیا تا کنون به مصرف باتری آنها نیز فکر کرده‌اید؟ ویژگی مصرف […]

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و همه روزه شاهد معرفی محصولاتی قدرتمندتر از روز گذشته هستیم، محصولاتی با صفحه‌نمایش‌های بزرگ و با تراکم پیکسلی بالا که پردازنده‌هایی قدرتمند دارند. درست است که این محصولات می‌توانند برای همه‌ی ما جذاب باشند اما آیا تا کنون به مصرف باتری آنها نیز فکر کرده‌اید؟

ویژگی مصرف کم برق در بسیاری از محصولات بازار وجود دارد و مورد استفاده‌ی افراد زیادی نیز می‌باشد اما محصولات اپل این ویژگی فوق‌العاده را در خود نداشته‌اند و حالا برای اولین بار، iOS 9 که به زودی معرفی خواهد شد، این قابلیت را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. از این پس کاربران قادر خواهند بود تا با فعال کردن حالت “Low Power”، تمامی فعالیت‌های جانبی و اضافی گوشی را بسته نگاه داشته و و تا حد ممکن، از مصرف اضافی باتری در گوشی جلوگیری نماید. طبق تست‌هایی که از مصرف باتری در iOS 9 منتشر شده، حتی نمی‌توانید تصور کنید که تا چه حدی عملکرد باتری می‌تواند ارتقاء پیدا نماید.

این تست توسط نرم‌افزار بنچمارکینگ Geekbench 3 و وب‌سایت MacRumors، بر روی یک دستگاه iPhone 6 Plus انجام شده است. نتایج به دست آمده از تست عملکرد پردازنده در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، زمانی که حالت Low Power فعال و غیر فعال بوده نیز بسیار جذاب می‌باشد. این گوشی‌هوشمند در تست تک‌ هسته‌ای موفق به دریافت امتیاز 1606 شده و زمانی که حالت Low Power فعال شده، امتیاز آن به 1019 کاهش پیدا کرده است. طبق امتیازهای به دست آمده در نرم‌افزار Geekbench، می‌توان اینگونه برداشت که عملکرد این گوشی‌هوشمند تحت تاثیر قرار می‌گیرد و قدرت آن تا حد یک iPhone 5s کاهش پیدا می‌کند و در همین حال، مصرف باتری آن بسیار کمتر می‌شود.

تا پیش از این، اگر کاربران محصولات اپل می‌خواستند مصرف باتری را کاهش دهند، مجبور بودند WiFi، بلوتوث و تمامی راه‌های ارتباطی را قطع کرده و شدت روشنایی صفحه‌نمایش را نیز کاهش دهند. و شاید آخرین مرحله برای نگاه داشتن ذخیره‌ی باتری، فعال کردن حالت Airplane Mode یا حالت پرواز بود. اما از این پس کاربران می‌توانند با فعال کردن حالت Low Power، به صورت قابل توجهی مصرف باتری را کاهش دهند.

در مورد عملکرد و روش انجام این کار نیز باید بدانید که ویژگی‌ جدید iOS 9، به گونه‌ای عمل می‌کند که تمام انیمیشن‌ها، حرکت والپیپرها، افکت‌های تصویری و حتی عملکرد پردازنده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با استناد به ارقام منتشر شده از نتیجه‌ی تست نرم‌افزار Geekbench، می‌توان اینگونه برداشت که فرکانس هسته‌ی پردازنده در محصولات اپل کاهش پیدا می‌کند چرا که امتیازها در حالتی که Low Power فعال می‌باشد، به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. شاید کاربران می‌توانستند در گذشته این انیمیشن‌ها را به جهت کاهش مصرف برق پیدا کنند اما دسترسی به عملکرد پردازنده برای آنها مقدور نبود و همین موضوع است که سبب شده تا مصرف باتری به طرز قابل توجهی کاهش پیدا نماید.

با این‌حال باید منتظر تست‌های رسمی در این مورد باشیم. اما آیا تصور می‌کنید که عملکرد باتری تا این حد تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال