فضانوردان ماه تمرین های شرایط ماه را در زیر آب انجام دادند

فضانوردان ناسا برای آماده سازی خود در شرایط ماه در عمق یک استخر تمرین کردند. شبیه سازی شرایط ماه زیر آب و توسط آزمایشگاه شناوری خنثی انجام شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانوردان آینده ماه پیش از سفر خود تمریناتی را انجام می دهند تا برای فرود روی سطح ماه آماده […]

فضانوردان ناسا برای آماده سازی خود در شرایط ماه در عمق یک استخر تمرین کردند. شبیه سازی شرایط ماه زیر آب و توسط آزمایشگاه شناوری خنثی انجام شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانوردان آینده ماه پیش از سفر خود تمریناتی را انجام می دهند تا برای فرود روی سطح ماه آماده باشند. این تمرینات در زیر آب انجام میشود. آزمایشگاه شناوری خنثی تاکنون صدها فضانورد را تاکنون آموزش داده است. تمامی خدمه ایستگاه فضایی نیز در استخر سرپوشیده این آزمایشگاه ساعات زیادی را برای تمرین گذرانده اند. در این استخر شناور شدن، چرخاندن پیچ، نصب سخت افزار و فعالیت های مشابه تمرین میشود.

با توجه به سفر فضانوردان روی سطح ماه، بسیاری از تاسیسات این آزمایشگاه تغییر کرده است. در این آموزش ها یک جهان شبیه به ماه در حال ساخت است. همچنین ماسه ها در کف استخر قرار میگیرند. لباس های فضایی جدید نیز برای نخستین بار بهمراه وسائل نقلیه فضایی در آب غوطه ور خواهند شد.

در این شبیه سازی شرایط تابش نور خورشید نیز روی سطح ماه مورد توجه خواهد بود. این نور همانند نوری که فضانوردان در سال ۲۰۲۵ پس از قرارگیری روی سطح ماه در قطب جنوبی ماه با آن مواجه هستند خواهد بود.

ناسا به دنبال گسترش برنامه آرتمیس در ماه است و انتظار دارد شرکت های تجاری نیز این برنامه را با سرعت بیشتری پیگیری کنند. در حال حاضر ناسا روی برنامه خدمات تجاری باربری قمری کار می کند. طبق این برنامه قرار است محموله ها، کاوشگرها و مریخ نوردها با هدف لمس سطح ماه پشتیبانی شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال