نمونه سنگ ماه پس از پنجاه سال بررسی می شود

ناسا قصد دارد پس از 50 سال نمونه سنگ ماه را مطالعه کند. به گفته این آژانس فضایی بررسی این سنگ برای ماموریت آرتمیس مورد استفاده خواهد بود و پس از گذشت ۵۰ سال از حمل این سنگ از ماه در ماموریت آپولو اکنون زمان آن رسیده است که برای درک بهتر و همچنین پرتاب […]

ناسا قصد دارد پس از 50 سال نمونه سنگ ماه را مطالعه کند. به گفته این آژانس فضایی بررسی این سنگ برای ماموریت آرتمیس مورد استفاده خواهد بود و پس از گذشت ۵۰ سال از حمل این سنگ از ماه در ماموریت آپولو اکنون زمان آن رسیده است که برای درک بهتر و همچنین پرتاب ماموریت آرتمیس آن را بررسی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سنگ مورد نظر ۵۰ سال پیش توسط فضانوردان ماموریت آپولو به زمین آورده شد و در مرکز فضایی جانسون نگهداری میشود. این سنگ در بخش تحقیقات مواد نجومی و کاوشهای علمی بررسی خواهد شد. ناسا در این بخش نمونه های فرا زمینی را نگهداری می کند .قرار است پس از بررسی این نمونه از نمونه نسل بعد آپولو نیز اطلاعاتی جمع آوری شود که می تواند در ماموریت آرتمیس در قطب جنوب ماه مورد استفاده قرار بگیرد. در ماموریت آرتمیس نیز نمونه‌های سنگی قطب جنوب جمع آوری خواهد شد. به نظر می‌رسد این مطالعه می‌تواند در این مأموریت در نهایت به استفاده از ابزار بهتری برای جمع آوری نمونه ها کمک کند.

دلیل نگهداری این سنگ طی ۵۰ سال نیز دسترسی به ابزار بهتر برای بررسی این نمونه بوده است. به همین دلیل ناسا با هدف پاسخ به سوالات بیشتر در آینده این نمونه را در طی پنجاه سال نگه داشته است.

در ماموریت آپولو ۱۷ اعضای خدمه ۴ لوله پر از سنگ های ماه و دو لوله پلمپ با خود به زمین حمل کردند. اکنون یکی از دو لوله پلمپ شده که در محفظه خلا کنترل شده نگهداری می شوند طی بررسی اخیر باز خواهند شد. درین بررسی پس از باز کردن نمونه پلمپ شده بخارات موجود در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت که می توان اطلاعاتی از گازهای موجود در نواحی استوایی ماه به دست آورد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه نیومکزیکو از حدود ۱۰ سال پیش تاکنون پروژه ای را برای ارائه ابزار خاص بررسی این مواد آغاز کرد و پس از آن نیز از بهمن ماه امسال تیم تحقیقاتی ناسا بررسی و باز کردن محفظه خلا این نمونه را آغاز کردند تا بتوانند گازهای موجود در این سنگ ها را با کمک دستگاه اسپکترومتری جرمی بررسی کنند. این دستگاه قادر است مولکول های ناشناخته را با دقت بالا شناسایی کند. همچنین مولکول ها به قسمت های کوچکتر تقسیم خواهند شد تا توسط دیگر محققان نیز مورد مطالعه قرار بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال