میادین مغناطیسی ایجاد شده پیش از سونامی می‌توانند آنها را پیش بینی کنند

سونامی ها پیش از وقوع نوعی میدان مغناطیسی جدید ایجاد می‌کنند که می‌تواند از طریق آن سونامی های مرگبار را پیش‌بینی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، امکان پیش‌بینی سونامی های مرگبار پیش از وقوع از طریق میادین مغناطیسی امکان پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه آب دریا رسانای الکتریکی بوده و حرکت […]

سونامی ها پیش از وقوع نوعی میدان مغناطیسی جدید ایجاد می‌کنند که می‌تواند از طریق آن سونامی های مرگبار را پیش‌بینی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، امکان پیش‌بینی سونامی های مرگبار پیش از وقوع از طریق میادین مغناطیسی امکان پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه آب دریا رسانای الکتریکی بوده و حرکت ناگهانی آن در مقادیر قابل توجه میدان مغناطیسی کوچک ایجاد می کند. می توان از آن برای پیش بینی سونامی استفاده کرد. دانشمندان پیش از این از امکان استفاده از این میدان مغناطیسی برای وقوع سونامی اطلاع داشتند. اما نیاز به اطلاعات لازم برای اثبات آن وجود داشت.

 ژیهنگ لین با کمک همکارانش هنگام بررسی داده های ۲ سونامی در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ امکان پذیر بودن این روش را بررسی کردند. همچنین میدان مغناطیسی و تغییرات آن می تواند میزان تغییرات سطح دریا را در زمان وقوع مشخص کند.

از طریق فشارسنج هایی که در کف دریا قرار می گیرد می توان مشخص کرد که چه زمان یک سونامی روی حسگر ها حرکت می کند. البته در این روش پس از عبور سونامی از حسگرها این تغییرات فشار ایجاد می شود. این گروه از محققین از مجموعه حسگر های موجود در جنوب اقیانوس آرام برای اندازه گیری میدان مغناطیسی و تغییرات سطح دریا در دو سونامی مورد نظر استفاده کردند. این حسگرها می‌توانند سطح تغییر دریا را شناسایی و نسبت به وقوع سونامی هشدار دهند.

 اما اندازه گیری میدان مغناطیسی در این روش زودتر ظاهر میشود. میزان تغییر میدان مغناطیسی حدود یک دقیقه زودتر از تغییر سطح دریا اتفاق می افتد. بنابراین از این روش می توان برای پیش بینی سونامی پیش از وقوع و همچنین کمک به ساکنان سواحل استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال