آهنربا می تواند در فضا در ساخت اکسیژن به فضانوردان کمک کند

به گفته محققان ساخت اکسیژن با کمک آهنربا در تنفس بهتر فضانوردان موثر خواهد بود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بین المللی برای تولید اکسیژن در فضا برای فضانوردان روش جدیدی را یا کمک مغناطیس ابداع کردند. در این تحقیق محققانی از دانشگاه وارویک از بریتانیا و دانشگاه کلرادو آمریکا و […]

به گفته محققان ساخت اکسیژن با کمک آهنربا در تنفس بهتر فضانوردان موثر خواهد بود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بین المللی برای تولید اکسیژن در فضا برای فضانوردان روش جدیدی را یا کمک مغناطیس ابداع کردند. در این تحقیق محققانی از دانشگاه وارویک از بریتانیا و دانشگاه کلرادو آمریکا و دانشگاه فری در برلین آلمان با یکدیگر همکاری داشتند.

 این محققان نشان دادند با هدف حفظ تنفس فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی میتوان از جداسازی فاز مغناطیسی در شرایط ریزگرانش استفاده کرد. در این روند تنفس فضانوردان با فناوری بهتری همراه خواهد بود .دکتر آلوارو رومرو یکی از محققان این تحقیق از دانشگاه کلرادو بولدر میگوید: در حال حاضر اکسیژن در ایستگاه فضایی بین المللی با کمک سلول الکترولیتی و تجزیه آب و اکسیژن تولید می شود. اما استفاده از این روش برای سفر به مریخ به دلیل جرم زیاد و همچنین پرهزینه بودن منطقی به نظر نمی رسد.

 دکتر برینکرت از مرکز فناوری کاربردی و فضایی ریزگزانش زارم در آلمان در این مورد می‌گوید: جداسازی فاز کارآمد در محیط های ریز گرانش از مشکلات اساسی اکتشافات فضایی از دهه ۱۹۶۰ میلادی محسوب می شود. به طوری که این پدیده مانعی برای اکتشافات فضایی و پشتیبانی حیات در فضاپیما بوده است. در حال حاضر برای خدمه های حاضر در ایستگاه فضایی از طریق سیستم های الکترولیز آب برای تولید اکسیژن استفاده می شود. پس از آن نیز گازهای تولید شده باید از سیستم خارج شوند. ناسابرای بیرون راندن گازها از سانتریفیوژها استفاده می کند که برای نگهداری به توان قابل توجهی نیاز دارد. به همین دلیل این تیم تحقیقاتی بین المللی تلاش کرده است تا از طریق آهنربا به نتایج مشابه دست پیدا کند. در حال حاضر نیروهای دیامغناطیسی برای استفاده مورد بررسی قرار نگرفته اند زیرا وجود گرانش در زمین مانع از استفاده از این فناوری شده است. تحقیق اخیر می‌تواند به توسعه راه های جدید توسط دانشمندان برای تولید سیستم های اکسیژن و تغییرات فاز مایع به گاز در سایر تحقیقات فضایی بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال