با کمک حسگر خوراکی از سلامت غذاهای منجمد مطمئن شوید

محققان نوعی حسگر خوراکی تولید کردند که می تواند بدون هیچ باتری یا منبع تغذیه دیگری کیفیت غذاهای منجمد را نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حسگر جدید کیفیت غذاهای منجمد را از نظر ذوب شده و دوباره منجمد شده به کاربر اطلاع دهد. این حسگر با تغییر رنگ خود می […]

محققان نوعی حسگر خوراکی تولید کردند که می تواند بدون هیچ باتری یا منبع تغذیه دیگری کیفیت غذاهای منجمد را نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حسگر جدید کیفیت غذاهای منجمد را از نظر ذوب شده و دوباره منجمد شده به کاربر اطلاع دهد. این حسگر با تغییر رنگ خود می تواند در این مورد هشدار دهد.

منجمد بودن مواد غذایی نشان دهنده تازه بودن آن نیست. زیرا ممکن است در مرحله ذوب شده و دوباره منجمد شده باشد. به همین دلیل استفاده از حسگر جدید خودکار می تواند با تغییر رنگ خود در این مورد به مصرف کننده هشدار دهد. تیمی از محققان موسسه فناوری ایتالیا این دستگاه نظارتی را توسعه دادند.

در این دستگاه دو الکترود بهمراه یک آند منیزیم و کاتد طلا است که بوسیله یک محلول الکترولیت منجمد جدا شده اند. در صورتی که محلول الکترولیت بصورت یخ زده باقی بماند نشان دهنده منجمد بودن ماده غذایی است. بون اینکه مجددا ذوب شده باشد. در صورت ذوب شدن نیز باعث تولید جریان الکتریکی در حسگر میشود که پس از آن محلول به رنگ بنفش مایل به قرمز درمی‌آید حتی به رنگ آبی نیز تغییر رنگ خواهد داد. محققان برای ساخت این حسگر از موم زنبور عسل استفاده کردند. بنابراین در صورت توسعه بیشتر ممکن است این حسگر بصورت یک ماده خوراکی قابل استفاده روی مواد غذایی باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال