ساخت نوعی ماسک پلاستیکی و قابل شستشو با قابلیت بالا توسط محققان دانشگاه ام آی تی

محققان موسسه ام‌آی‌تی موفق شدند ماسک جدیدی را طراحی کنند که جنس آن از یک نوع پلاستیک طبیعی بازیافت شدنی قابل شستشو و کارایی آن نیز در حد ماسک های سری ان ۹۵ خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققین دانشگاه ام آی تی به همراه بیمارستان بریگام اند ویمن از […]

محققان موسسه ام‌آی‌تی موفق شدند ماسک جدیدی را طراحی کنند که جنس آن از یک نوع پلاستیک طبیعی بازیافت شدنی قابل شستشو و کارایی آن نیز در حد ماسک های سری ان ۹۵ خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققین دانشگاه ام آی تی به همراه بیمارستان بریگام اند ویمن از نوعی ماسک لاستیکی طبیعی استفاده کردند که بسیار مقاوم در برابر بیماری ها و ویروس ها خواهد بود.

بسیاری از مقامات پزشکی پیش بینی کردند که موارد ابتلا به کرونا در اواخر سال میلادی در آمریکا به شدت افزایش خواهد یافت و این مورد با آنفولانزای فصلی تداخل پیدا کرده و نرخ مرگ و میر را افزایش خواهد داد. با توجه به کمبود ماسک های سری ان ۹۵ ماسک های تولیدی دانشگاه ام آی تی می تواند بسیار موثر باشد. ماسک های  ان ۹۵ قابل شستشو و استفاده مجدد نبوده و تنها در برخی موارد و با توجه به کمبود ماسک برای نیروهای پزشکی برای چند دفعه ضدعفونی می شود. اما طراحی ماسکی که بتواند مجدداً استفاده شود بسیار موثر خواهد بود.

ماسک جدید ساخته شده از جنس لاستیک سیلیکونی طبیعی بوده و لایه های موجود در آن در مقابله با ویروس ها مقاومت زیادی خواهد داشت. بسیاری از محققین این ماسک جدید را یک نسخه قابل استفاده مجدد از  ان۹۵ دانسته و امیدوارند این ماسک ها به زودی جایگزین دیگر ماسک ها شود. همچنین بر روی این ماسک سیلیکونی امکان جایگذاری دو فیلتر نیز وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال