ساخت نوعی پانسمان هوشمند هیدروژل با قابلیت آزاد سازی دارو در زمان شناسایی باکتری

محققان نوعی پانسمان هوشمند هیدروژل تولید کرده‌اند که در صورت شناسایی باکتری به طور خودکار دارو آزاد می کند. درین هیدروژل شبکه ای از پلیمر ها استفاده شده است که با خود ذرات دارو را در ابعاد نانو حمل می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه براون پانسمان هوشمند هیدروژل […]

محققان نوعی پانسمان هوشمند هیدروژل تولید کرده‌اند که در صورت شناسایی باکتری به طور خودکار دارو آزاد می کند. درین هیدروژل شبکه ای از پلیمر ها استفاده شده است که با خود ذرات دارو را در ابعاد نانو حمل می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه براون پانسمان هوشمند هیدروژل تولید کرده‌اند که به سبب پلیمر موجود در هیدروژل به محض شناسایی باکتری داروهایی که حمل می کند را آزاد خواهد کرد. پلیمرهای مورد نظر در صورت تشخیص آنزیم هایی به نام بتالاکتاماز که در باکتری های بیماری زا وجود دارد تجزیه شده و داروها را آزاد خواهد کرد.

 برای آزمایش این روش در آزمایشگاه از نمونه های پوست خوک و با استفاده از نانوذرات فلورسنت انجام شد تا بتوان آزاد شدن ذرات دارو را در حضور باکتری ردیابی کرد. به وضوح مشخص شد محموله‌های همراه با هیدروژل ها در صورت تولید بتالاکتاماز توسط باکتری ها آزاد شدند. همچنین در این آزمایش آنزیم های باکتریایی به ساختارها کاری نداشتند و این نشان می‌دهد می‌توان از این پانسمان هوشمند هیدروژل در باکتری های خاص به صورت انتخابی استفاده کرد.

 هدف محققان از ساخت این پانسمان هوشمند استفاده از مقدار مناسب دارو در زمان مناسب است. زیرا استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها باعث مقاومت دارویی باکتری ها در بدن خواهد شد و در صورت مصرف بیش از حد و مقاوم شدن بدن به این دارو درمان نیز به تعویق خواهد افتاد. آنیتا شوکلا از محققین این مطالعه می گوید: با استفاده از تحریک باکتری سیستم دارورسانی هوشمند ایجاد شده است و در صورت استفاده از فناوریهای اینچنینی در آینده می توان عوارض جانبی و همچنین پتانسیل مقاومت بدن را کاهش داد. هیدروژل ها پیش از این برای مبارزه با سرطان نیز به کار گرفته شدند. آنها در زمان اسیدیته و دمای محیط تومور قادر به آزادسازی داروهای ضد سرطان بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال