ساخت نوعی پارچه کششی ضد آب با قابلیت تبدیل حرکات به الکتریسیته

محققان سنگاپوری نوعی پارچه کششی ضد آب تولید کردند که می تواند از حرکات بدن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده کند.  به گزارش سرویسhttps://techna.news/ اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه NTU در سنگاپور پارچه ای ساخته اند که قادر است انرژی حرکتی مانند ضربه زدن روی آن به انرژی الکتریکی تبدیل کند. در آزمایش […]

محققان سنگاپوری نوعی پارچه کششی ضد آب تولید کردند که می تواند از حرکات بدن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده کند.

 به گزارش سرویسhttps://techna.news/ اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه NTU در سنگاپور پارچه ای ساخته اند که قادر است انرژی حرکتی مانند ضربه زدن روی آن به انرژی الکتریکی تبدیل کند. در آزمایش انجام گرفته آنها روی یک قطعه پارچه سه در چهار سانتی متری ضربه زدند و این پارچه توانست آن را به انرژی الکتریکی برای روشن کردن یک لامپ ۱۰۰ وات ال ای دی تبدیل کند.

 به گفته این محققان خاصیت این پارچه تا ۵ ماه میتواند حفظ شود و عواملی مانند شستن تا کردن و یا مچاله کردن پارچه عملکرد آن را کاهش نخواهد داد. در ساخت این پارچه از یک ماده پلیمری استفاده شده است که در صورت فشردن آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. علاوه بر آن به دلیل وجود اسپندکس فیبر مصنوعی دارای کشش بالا این پارچه انعطاف پذیر و ضد آب نیز هست.

پروفسور لی پوی سی دانشمند مواد و استادیار دانشگاه در این مطالعه می گوید: تاکنون پارچه های زیادی با چنین قابلیتی تولید شده اند اما چالش بزرگ همیشگی آنها از دست دادن این قابلیت پس از شستن بوده است. اما در اختراع جدید بر این چالش غلبه شد. بدین ترتیب در صورت استفاده از آن در بافت لباس می توان از حرکات بدن برای تولید انرژی استفاده کرد.

 بدین ترتیب از دو طریق می توان این پارچه را برای تولید الکتریسیته به کار برد. اول تحت فشار قرار دادن پارچه باعث تولید الکتریسیته می شود و در حالت دوم در صورت تماس آن با پوست بدن نیز باعث اصطکاک و تولید برق خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال