ساخت برنامه موبایلی برای تشخیص سکته مغزی در بیماران

به زودی بیماران سکته مغزی می توانند برای تشخیص از یک اپلیکیشن کاربردی استفاده کنند. این اپلیکیشن می تواند بدون نیاز به پزشک علائم سکته مغزی در کاربران را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شناسایی سکته مغزی در ساعت‌های اولیه بسیار مهم است. در صورتی که در سه ساعت اولیه […]

به زودی بیماران سکته مغزی می توانند برای تشخیص از یک اپلیکیشن کاربردی استفاده کنند. این اپلیکیشن می تواند بدون نیاز به پزشک علائم سکته مغزی در کاربران را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شناسایی سکته مغزی در ساعت‌های اولیه بسیار مهم است. در صورتی که در سه ساعت اولیه سکته مغزی اقدامات ضروری برای بیمار انجام گیرد می توان از برخی مشکلات مربوط به سکته مغزی جلوگیری کرد. در حالت کلی عدم تقارن صورت و ضعف بازو یکی از دو علائم رایج سکته مغزی محسوب می شود. اپلیکیشن FAST. AI با کمک هوش مصنوعی می‌تواند این دو علامت را در بیماران تشخیص دهد. این اپلیکیشن برای تشخیص از دوربین و سنسور های خود کمک میگیرد.

دانشمندان برای کاربردی بودن این اپلیکیشن آزمایش های مختلفی را روی ۲۷۰ بیمار که پیش از این سکته مغزی در آنها تشخیص داده شده بود استفاده کردند. این مطالعه در چهار مرکز بزرگ سکته مغزی بلغارستان انجام گرفت.

آزمایش اثربخشی این اپلیکیشن نشان می دهد این برنامه می تواند در ۹۷ درصد مواقع عدم تقارن صورت در این بیماران را تشخیص دهد. همچنین توانایی آن در شناسایی ضعف بازو ۷۲ درصد است. علاوه بر آن می تواند تشخیص گفتار نامفهوم در بیماران را انجام دهد. البته هنوز دقت این ویژگی در بیماران اندازه گیری نشده است.

وجود چنین اپلیکیشنی به طور بالقوه می‌تواند زمان بین سکته مغزی و شروع درمان را کاهش دهد بدین ترتیب ممکن است جان بسیاری از بیماران نیز نجات پیدا کند پیش از این نیز در زمینه شناسایی سکته مغزی

ربات های مختلفی توسعه یافته بود. به عنوان مثال محققان دانشگاه ام‌آی‌تی رباتی با قابلیت درمان بیمار از راه دور و برداشتن لخته های خونی در مغز طراحی کرده بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال