ساخت چسب پوستی جدید که علائم سرطان را شناسایی می کند

دانشمندان اخیرا روی توسعه وصله های پوشیدنی ساخته شده از مواد و الکترونیک مینیاتوری متمرکز شده اند. این وصله ها می توانند روی سطح گلوکز، استرس و یا فعالیت های قلبی و عروقی نظارت کنند. جدیدی ترین ساخته محققان نوعی چسب پوستی الکترونیکی است که می تواند روی مولکول های زیستی در بافت های عمیق […]

دانشمندان اخیرا روی توسعه وصله های پوشیدنی ساخته شده از مواد و الکترونیک مینیاتوری متمرکز شده اند. این وصله ها می توانند روی سطح گلوکز، استرس و یا فعالیت های قلبی و عروقی نظارت کنند. جدیدی ترین ساخته محققان نوعی چسب پوستی الکترونیکی است که می تواند روی مولکول های زیستی در بافت های عمیق نظارت کند. این قابلیت در تشخیص سرطان ها و یا شرایط بدخیم حیاتی مورد استفاده خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا این چسب الکترونیکی جدید را توسعه دادند. تحقیقات مربوط به این چسب از سال ۲۰۱۸ تاکنون آغاز شده بود. در مطالعات قبلی برای اندازه گیری فشارخون از امواج اولتراسوند برای نظارت بر ضخامت های رگ های خونی استفاده شده بود.

اکنون محققان برای نظارت بر پرفیوژن خون(حمل مایع به داخل بافت) نظارت بر قلب و عروق را افزایش داده اند. پرفیوژن در خون به دلیل جابجایی اکسیژن و مواد مغذی یک عامل مهم محسوب میشود. در صورتی که این بخش با مشکل مواجه شود می تواند نشان دهنده اختلال در عملکرد اندام ها و یا حملات قلبی باشد. به عنوان مثال تجمع خون بصورت غیرطبیعی نشان دهنده تومور بدخیم یا خونریزی در آن منطقه است.

چسب ساخته شده محققان می تواند بطور مداوم روی پرفیوژن خون نظارت کند. در حالی که در صورت استفاده از فناوری هایی مانند MRI و یا توموگرافی کامپیوتری با اشعه ایکس تنها امکان تشخیص در ناحیه نزدیک پوست وجود دارد. اما چسب جدید محققان با کمک لیزر یک نظارت طولانی مدت روی مولکول های زیستی عمیق خواهد داشت.

در این چسب ارایه هایی از دیودهای لیزر، مبدل های پیزوالکتریکی وجود دارد که درون کارایی نرم پلیمری قرار گرفته و می تواند لیزر را بصورت پالسی به بافت زیرین ارسال کند. جذب انرژی نوری توسط بیومولکول ها باعث می‌شود تا آنها تابش امواج صوتی را در اطراف خود انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال