ساخت نوعی هدفون جدید که از طریق امواج صوتی حرکات صورت کاربر را تشخیص میدهد

محققان نوعی هدفون جدید ساخته اند که می تواند با انتشار امواج صوتی از گوش به سمت گونه های کاربر حالات چهره وی را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کرنل با کمک فناوری سونار هدفونی با قابلیت تشخیص حالات چهره کاربر ساخته اند. یدین ترتیب این هدفون می‌تواند […]

محققان نوعی هدفون جدید ساخته اند که می تواند با انتشار امواج صوتی از گوش به سمت گونه های کاربر حالات چهره وی را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کرنل با کمک فناوری سونار هدفونی با قابلیت تشخیص حالات چهره کاربر ساخته اند. یدین ترتیب این هدفون می‌تواند به تشخیص خودیک آواتار از چهره کاربر ایجاد کند. سیستم سونار یا فاصله یاب صوتی نوعی فناوری ردیاب زیر دریایی است که از طریق انتشار امواج صوتی کار می کند. به عنوان مثال خفاش ها نیز در تعیین مسیر و شکار حشرات از این سیستم استفاده می کنند که می‌تواند بر هر سیستم ناوبری دیگر برتری داشته باشد.

اکنون محققان از این فناوری به شکل انتشار امواج فراصوت از گوش به سمت گونه ها استفاده کردند که با پخش صدا در هر طرف گوشی یک میکروفون حرکت چهره و صحبت کاربر را از طریق پژواک ها ثبت می کند. سپس با کمک یک الگوریتم یادگیری عمیق می‌توان از این پژواک ها برای تشخیص حالت چهره کاربر استفاده کرد.

 همچنین با کمک این سیستم و انتقال آن به یک دستگاه تلفن همراه می توان در لحظه حرکات شبیه سازی شده صورت را به صورت یک آواتار ایجاد و در تماسهای ویدیویی از آن استفاده کرد. به گفته چنگ ژان از محققین اصلی این پروژه دستگاه های دیگر که با کمک دوربین حرکات صورت را ردیابی می‌کنند بسیار سنگین و پر مصرف هستند و نمی توانند روی ابزارهای پوشیدنی مورد استفاده قرار بگیرند و از طرفی آنها قادر به ضبط اطلاعات خصوصی زیادی خواهند بود. با استفاده از فناوری سونار می‌توان علاوه بر حفظ حریم خصوصی و مقرون به صرفه بودن علاوه بر استفاده راحت تر، عمر باتری را نیز افزایش داد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال