ساخت توالت هوشمند که بیماری های روده را از صداهای تولید شده تشخیص می دهد

توالت هوشمند قادر است به صداهای ایجاد شده توسط روده در هنگام استفاده از این توالت را گوش داده و از این طریق به وجود بیماری های روده پی ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه فناوری جورجیا نوعی توالت هوشمند ساخته اند که با کمک هوش مصنوعی می تواند از […]

توالت هوشمند قادر است به صداهای ایجاد شده توسط روده در هنگام استفاده از این توالت را گوش داده و از این طریق به وجود بیماری های روده پی ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه فناوری جورجیا نوعی توالت هوشمند ساخته اند که با کمک هوش مصنوعی می تواند از صداهای ایجاد شده هنگام اجابت مزاج برای تشخیص بیماری های روده استفاده کند. این توالت توانست نشانه های وبا را پیش از ظهور علائم تشخیص دهد. محققان امیدوارند با کمک آن بتوان بیماری ها را پیش از شروع علائم درمان کرد.

مایا گاتلین، مهندس هوافضا در این موسسه در مورد حسگرهای این توالت می گوید: حسگرهای بکار رفته در این توالت می تواند در مناطق مستعد وبا مورد استفاده قرار بگیرد. تغییرات کوچکی که در صدای ایجاد شده هنگام اجابت مزاج بوجود می آید توسط شبکه عصبی کامپیوتری شناخته می شود.

پژوهشگران داده های مورد نیاز را از طریق نمونه های صوتی و تصویری بیماران سالم و ناسالم به دست آوردند. سپس از آن یک الگوریتم ایجاد کردند که می تواند داده ها را رتبه بندی کند. آنها برای آزمایش عملکرد این توالت هوشمند داده ها را با نویز و یا بدون نویز استفاده کردند. این آزمایش نشان داد بدون توجه به محیط حسگرهای این توالت می توانند ویژگی های صدا را از هم تشخیص دهند. این پژوهشگران قصد دارند داده های آکوستیک دنیای واقعی را برای ساخت یک مدل یادگیری ماشینی در محیط های مختلف حمام نیز به کار گیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال