ساخت نوعی ال ای دی که می‌تواند گوشی همراه را به میکروسکوپ تبدیل کند

یک شرکت فناوری در سنگاپور نوعی ال ای دی بسیار کوچک ساخته است که قادر است تلفن همراه را تبدیل به یک میکروسکوپ دقیق کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ال ای دی ساخت پژوهشگران شرکت ام آی تی سنگاپور در نوع خود کوچکترین ال ای دی سیلیکونی محسوب میشود که بطور […]

یک شرکت فناوری در سنگاپور نوعی ال ای دی بسیار کوچک ساخته است که قادر است تلفن همراه را تبدیل به یک میکروسکوپ دقیق کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ال ای دی ساخت پژوهشگران شرکت ام آی تی سنگاپور در نوع خود کوچکترین ال ای دی سیلیکونی محسوب میشود که بطور همزمان میکروسکوپ هولوگرافیک نیز خواهد بود و می تواند کاربردهای گسترده ای داشته باشد. مهمترین استفاده آن نیز تبدیل تلفن همراه هوشمند به یک میکروسکوپ است. علم فوتونیک که به نحوه و انتقال فوتون ها مربوط میشود می تواند در نوآوری هایی مانند ارتباط نوری داده ها و یا تصویر برداری و همچنین در علوم زیستی و بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد.

ال ای دی ساخت این پژوهشگران از نظر قدرت می تواند با ال ای دی های سیلیکونی در نمونه های بسیار بزرگ تر مقایسه شود. در ساخت این ال ای دی از یک گره ۵۵ نانومتری نیمه هادی اکسید- فلزی بصورت مکمل و دیگر اجزای فوتونیکی و الکترونیکی روی یک تراشه استفاده شد. پژوهشگران برای آزمایش این ال ای دی از آن در یک میکروسکوپ هولوگرافیک بدون لنز استفاده کردند. استفاده از یک منبع نور باعث میشود تا نور روی حسگر دیجیتال نیمه هادی اکسید-فلزی مکمل پخش شده و با ایجاد یک هولوگرام دیجیتالی از طریق رایانه برای تولید تصویر بررسی میشود. به گفته این محققان لنز هولپکراغیک ساخته شده نسبت به میکروسکوپ نوری قادر به ارائه تصاویر دقیق تری است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال