ساخت نوعی پوست آزمایشگاهی با قابلیت پوشیدن

محققان نوعی پوست مصنوعی بصورت سه بعدی توسعه دادند که می توان آن را مانند لباس پوشید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پوست جدید ساخته شده از طریق پیوندهای پوستی سه بعدی آزمایشگاهی ایجاد شد. این پوست می تواند برای افراد دچار س.ختگی مورد آزمایش قرار بگیرد. پیش از این تولید چنین […]

محققان نوعی پوست مصنوعی بصورت سه بعدی توسعه دادند که می توان آن را مانند لباس پوشید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پوست جدید ساخته شده از طریق پیوندهای پوستی سه بعدی آزمایشگاهی ایجاد شد. این پوست می تواند برای افراد دچار س.ختگی مورد آزمایش قرار بگیرد. پیش از این تولید چنین پوستی تنها بصورت صاف امکان پذیر بود. اما اکنون تولید آن در اشکال سه بعدی نیز امکان پذیر است. بطوری که مانندابتس قابلیت پوشاندن دارد.

پژوهشگران دانشگاه کلمبیا به رهبری حسن اربیل اباجی برای توسعه این پوست سیستمی را ایجاد کردند که در ابتدا برای ساخت پوست از یک اسکن یه بعدی برای ناحیه مورد نظر استفاده می کند. با استفاده از این اسکن می توان از چاپ سه بعدی برای ساخت مدل توخالی این پوست استفاده کرد.

در قسمت بیرونی نیز باید سلول های فیبروبلاست برای تولید بافت همبند، کلاژن و سلول های کراتینوسیت اضافه شود تا پوست کامل شود. تغذیه سلول های خارجی نیز از طریق محیط رشد داخلی تامین می شود.

پس از تولید سلول های واقعی پوست بصورت قطعه سه بعدی روی قسمت مورد نیاز بدن بخیه زده میشود. مدت زمان لازم برای رشد پوست در این روش حدود سه هفته است.

در آزمایش انجام شده نیز محققان توانستند پوست تولید شده را به پاهای عقب موش پیوند بزنند. چهار هفته طول کشید تا سلول های پیوندی کاملا با سلول های اطراف ادغام شوند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال