ساخت ضربان ساز قلب بی سیم بدون نیاز به باتری و با قابلیت جذب در بدن

دانشمندان نوعی ضربان ساز قلب بی سیم توسعه داده‌اند که می‌تواند بدون نیاز به باطری دربدن بیمار کار کند و پس از آن نیز جذب بدن خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ساخته شده دانشمندان بسیار کوچک و ظریف بوده و می‌تواند به یک آنتن در بیرون از بدن متصل […]

دانشمندان نوعی ضربان ساز قلب بی سیم توسعه داده‌اند که می‌تواند بدون نیاز به باطری دربدن بیمار کار کند و پس از آن نیز جذب بدن خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ساخته شده دانشمندان بسیار کوچک و ظریف بوده و می‌تواند به یک آنتن در بیرون از بدن متصل شود. جنس ضربان ساز ساخته شده نیز از نوع مواد زیست سازگار است. که پس از ورود به بدن می‌تواند پس از حدود ۶ تا ۷ هفته جذب بدن شده و سپس از بین برود.

 هدف از توسعه این دستگاه عدم نیاز به جراحی مجدد برای برداشتن ضربان‌ساز های موقت کنونی است. این دانشمندان امیدوارند در آینده این ضربان ساز ها بتوانند فراگیر شده و دیگر نیاز به جراحی مجدد بیمار نباشد. دانشمندان دانشگاه نورث وسترن و جرج واشنگتن که ساخت این دستگاه سبک را برعهده داشتند اعلام کردند انرژی دستگاه از طریق یک آنتن خارجی در بیرون از بدن تامین می شود و فناوری آن مانند گوشی های موبایل است.

این می تواند بدون باتری و یا سخت افزار دیگری به کار خود ادامه دهد. همچنین استفاده از آن در بدن بیمار خطر عفونت را کاهش می‌دهد و امکان به وجود آمدن جای زخم نیز وجود ندارد. محقق اصلی این مطالعه به نام جان راجرز می گوید: استفاده از دستگاه های خارجی در بدن و در نزدیکی قلب باعث بروز عفونت خواهد شد. اما دستگاه ساخته شده با مواد زیست سازگار می‌تواند با بدن انسان سازگار شده و همچنین دیگر معایب دستگاه های قدیمی را نخواهد داشت. این گروه تحقیق تلاش‌های خود را برای ساخت فناوری‌های شبیه به دستگاه ضربان ساز برای استفاده در عروق دست و پا نیز ادامه خواهند داد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال