ساخت دوربین زیر آبی بی سیم که انرژی مورد نیاز خود را از امواج صوتی می گیرد

محققان نوعی دوربین جدید ساخته اند که در زیر آب مورد استفاده قرار میگیرد. این دوربین برای کارکردن به باتری نیاز ندارد و تنها با کمک امواج صوتی کار میکند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان از موسسه فناوری ماساچوست دوربین جدیدی برای زیر آب طراحی کرده اند که برخلاف دوربین های […]

محققان نوعی دوربین جدید ساخته اند که در زیر آب مورد استفاده قرار میگیرد. این دوربین برای کارکردن به باتری نیاز ندارد و تنها با کمک امواج صوتی کار میکند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان از موسسه فناوری ماساچوست دوربین جدیدی برای زیر آب طراحی کرده اند که برخلاف دوربین های نظارت بر زیر آب به باتری نیاز ندارد. همچنین این دوربین با اتصال بصورت بی سیم می تواند عکس های گرفته شده ارسال کند. در این دوربین به جای باتری از تعداد زیادی مبدل در بخش بیرونی استفاده شده است. این مبدل ها می توانند امواج صوتی را از منابع مختلف دریافت کنند.

سپس فشار اعمال شده توسط امواج باعث ارتعاش مواد درون مبدل خواهد شد. به دلیل پیزوالکتریک بودن این مواد در صورت دریافت ارتعاش جریان الکتریکی تولید می کنند و در صورت تولید انرژی به اندازه کافی در یک ابرخازن ذخیره می شود که در نهایت برا ی عکسبرداری مورد استفاده قرار می گیرد. محققان تلاش کردند تا در این دوربین از حسگر های کم مصرف استفاده کنند.  البته این حسگر تنها می‌توانند تصاویر سیاه و سفید ثبت کنند.

برای دریافت عکس بصورت بی سیم نیز یک فرستنده و گیرنده وظیفه انتقال سیگنال های موج صوتی به دوربین را بر عهده دارد. این فناوری هم اکنون تنها تا عمق ۴۰ متری زیر آب قابل استفاده است و برای آزمایش آن نیز به مدت یک هفته و برای ثبت رشد گیاه مورد استفاده قرار گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال