ساخت پروتز دست مصنوعی با بطری های پلاستیکی یکبار مصرف

یک مهندس اهل پرو با کمک باتری های پلاستیکی آب معدنی توانست تنها با ۸۰۰ دلار یک پروتز به عنوان دست مصنوعی بسازد. این فرد که تنها با یک دست متولد شده بود اکنون با کمک دست پروتزی ساخته شده توسط خود می تواند بدون زحمت کارهای مورد علاقه خود را انجام دهد. به گزارش […]

یک مهندس اهل پرو با کمک باتری های پلاستیکی آب معدنی توانست تنها با ۸۰۰ دلار یک پروتز به عنوان دست مصنوعی بسازد. این فرد که تنها با یک دست متولد شده بود اکنون با کمک دست پروتزی ساخته شده توسط خود می تواند بدون زحمت کارهای مورد علاقه خود را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انزو رومرو علاقه زیادی به نواختن گیتار داشت. اما به دلیل داشتن تنها یک دست دست امکان انجام آن را نداشت. به همین دلیل تلاش کرد تا با کمک بطری های پلاستیکی برای خود یک پروتز بسازد که اکنون با کمک آن امکان نواختن موسیقی نیز دارد.

به گفته انزو ایده ساخت دست پروتزی از یک فیلم علمی تخیلی ساخت ۱۹۸۰ در ذهن وی شکل گرفت. وی در تمام دوران عمر خود تنها توانسته بود با استفاده از دست چپ دوچرخه سواری یا بسکتبال بازی کند. انزو میگوید: پس از دیدن این فیلم ایده های مختلفی به ذهنم خطور کرد که تنها امکان انجام آن با مهندسی وجود داشت. به همین دلیل وی در رشته مکاترونیک شهر لیما کشور پرو به تحصیل ادامه داد.

 وی پس از سالها توانست از طریق یک بطری پلاستیکی دسته چپ پروتزی برای خود تهیه کند. اکنون انزو رومرو به عنوان بنیانگذار شرکت LAT Bionics شناخته می شود که به دلیل ساخت اندام های مصنوعی در دسترس و مقرون به صرفه نزد هموطنان خود معروف است. وی تلاش دارد تا در آینده اندامهایی را بسازد که احساس داشته باشند. همچنین با کمک فناوری های جدید بازخورد لمسی پروتزهای تولیدی را نیز افزایش دهد. از مهمترین اهداف انزو ساخت اندام هایی با استفاده از فناوری های کم هزینه و موثر است تا افراد دچار قطع عضو بتوانند با هزینه ای کمتر از این اندام ها استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال