ساخت بازی کامپیوتری به جای خدمت سربازی

پیشرفت در حوزه بازی های کامپیوتری در جهان به طور چشم گیری صورت گرفته و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. درآمد بالای شرکت های بازی ساز نشان می دهد که افراد در همه جای دنیا به این گونه بازی های کامپیوتری علاقه داشته و از آن ها استقبال می کنند. این گونه بازی […]

پیشرفت در حوزه بازی های کامپیوتری در جهان به طور چشم گیری صورت گرفته و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. درآمد بالای شرکت های بازی ساز نشان می دهد که افراد در همه جای دنیا به این گونه بازی های کامپیوتری علاقه داشته و از آن ها استقبال می کنند. این گونه بازی ها علاوه بر اینکه جنبه سرگرمی دارند، به منظور بهبود خلاقیت و افزایش مهارت در افراد به خصوص در سنین پایین نیز به کار گرفته می شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۷۶ درصد از کل گردش مالی ۹۲ میلیارد دلاری نرم افزارهای حوزه موبایل در سال ۲۰۱۸ به بازی های رایانه ای اختصاص یافته و درآمد یک بازی رایگان دیجیتال در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است که از مجموع درآمد یک میدان متوسط نفتی بیشتر است. در این راستا در ایران نیز برنامه هایی جهت توسعه بازی های رایانه ای در حال پیگیری است که بر این اساس بنا بر توافق به دست آمده میان ستاد توسعه فناوری ‌های نرم و هویت ‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت هایی که مورد تایید و خلاق باشند می توانند پس از معرفی به ستاد از برنامه های توسعه زیست بوم شرکت های خلاق استفاده کنند. این مزایا که شامل حال برخی شرکت ها در این حوزه خواهد شد، شامل: امکان استقرار در اماکن با کاربری مسکونی در شهر تهران ، برخورداری از تسهیلات بیمه تکمیلی درمان ، امکان استقرار در پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ، حمایت از استقرار شرکت های خلاق در فضاهای کاری اشتراکی و امکان استفاده از تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری همکار است.

از دیگر مزایای شرکت در این طرح و بهره مندی از مزایای ساخت بازی های قوی کامپیوتری، جایگزینی آن با خدمت سربازی می باشد. افراد توانمند در این حوزه که خلاقیت لازم را داشته باشند و پس از پیگیری های صورت گرفته از شرایط خاصی برخوردار باشند امکان این را دارند که با ساخت بازی های رایانه ای از خدمت سربازی معاف شده و زمان خدمت خود را به صورت پروژه ای و در این مسیر بگذرانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال