ساخت شلوار جین مجهز به کیسه هوا برای نجات موتورسواران

یک استارتاپ سوئدی با هدف حفاظت از نیم تنه پائینی بدن موتورسواران نوعی شلوار جین عجیب و غریب ابداع کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در قسمت بالایی این شلوار جین یک کیسه هوا تعبیه شده است که می تواند از قسمت پایین تنه موتورسواران محافظت کند. این ابداع جدید یک […]

یک استارتاپ سوئدی با هدف حفاظت از نیم تنه پائینی بدن موتورسواران نوعی شلوار جین عجیب و غریب ابداع کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در قسمت بالایی این شلوار جین یک کیسه هوا تعبیه شده است که می تواند از قسمت پایین تنه موتورسواران محافظت کند. این ابداع جدید یک راه حل برای اضافه کردن کیسه هوا در موتورسیکلت ها بوده است. شرکت سوئدی MoCycle این شلوار جین ۴۹۹ دلاری را توسعه داده است که تنها در عرض چند ثانیه باد شده و میتواند در هنگام تصادف از موتورسوار محافظت کند. این شلوار با نام ایربگ جین این ماه وارد بازار خواهد شد. درون این شلوار یک کارتریج قابل تعویض دی اکسید وجود دارد که در هنگام تصادف و سقوط موتور سوار میتواند گاز آزاد کند.

این شلوار در حالی وارد بازار میشود که طبق گزارشات موتورسواران بالاترین میزان آسیب را در تصادفات جاده ای دارند. دلیل آن نیز عدم وجود محافظت کافی از موتور سوار است.

به گفته شرکت سازنده این شلوار مانند دیگر شلوارهای جین از پارچه ضد تعریق و ضد آب با قابلیت مقاومت در برابر سایش تولید شده است. با وجود مقاومت این پارچه در برابر سایش ظاهر آن با شلوار های معمولی تفاوتی ندارد. کیسه هوای درون شلوار نیز قبل از فعال شدن نامرئی است. اما در موقع فعال شدن به سرعت از گاز پر می شود. طراحی این شلوار به گونه ای است که در هنگام ناتوان شدن راکب و از دست دادن کنترل فعال خواهد شد. درون این شلوار یک بند وجود دارد که به موتور متصل می‌شود و در هنگام جدا شدن راننده از صندلی این بند از شلوار جدا میشود. جدا شدن بند باعث خارج شدن پیستون کارتریج و آزاد شدن گاز میشود که می تواند شلوار را پر از گاز کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال