ساخت وعده های غذایی در مریخ از زباله های پلاستیکی

فناوری جدید عرضه شده در نمایشگاه CES 2023 مربوط به تهیه غذا در سیاره مریخ بود که می تواند آینده تهیه غذا در این سیاره را متحول کند. در این فناوری یک بیوراکتور قرار دارد که می تواند پلاستیک را به وعده غذایی تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا بهمراه […]

فناوری جدید عرضه شده در نمایشگاه CES 2023 مربوط به تهیه غذا در سیاره مریخ بود که می تواند آینده تهیه غذا در این سیاره را متحول کند. در این فناوری یک بیوراکتور قرار دارد که می تواند پلاستیک را به وعده غذایی تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا بهمراه آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ژاپن همکاری هایی را با شرکت های تولید کننده مواد غذایی اغاز کردند تا بتوانند راه هایی را برای رشد غذا در مریخ پیدا کنند.

شرکت Beehex یک راه حل خاص را برای تولید مواد غذایی از پلاستیک ارائه کرده است. این شرکت روی راه های جدید تولید غذا در فضا کار می کند. این شرکت که بنیان گذار آن یک مهندس وابسته به ناسا است، برای طراحی روش خود از قابلیت هایی مانند پرینت سه بعدی، وعده های غذایی شخصی سازی شده و شرایط ریزگرانش کمک گرفت.

این مهندس در مورد روش خود می گوید: در راه حل جدید از یک طرف زباله های پلاستیک جمع آوری و خرد میشود و به بیواکتور حاوی باکتری اضافه میشود.

این باکتری ها مهندسی شده هستند و می توانند پلاستیک ها را پی از خوردن به زیست توده تبدیل کنند. این زیست توده ها نیز در نهایت برای تولید بافت یا اشکال استفاده خواهد شد.

به گفته موسس این شرکت بودجه طرح تولید غذا از پلاستیک توسط سازمان پروژه های پژوهشی پیشرفته تامین شده است. زیرا این سیستم می تواند درون یک کانتینر و برای عملیات امدادرسانی مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین سیستم موردنظر برای سربازان و ارتش می تواند کارآمد باشد. اجزای اصلی این دستگاه می تواند درون یک فضاپیما قرار گرفته و در ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته شرکت سازنده این پروژه تا سال ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال