ساخت الیاف هوشمندی که می تواند بر سلامت افراد نظارت کند

محققان سوئیسی الیاف نساجی هوشمندی را توسعه داده اند که قادر است پارامترهای سلامت جسمانی کاربران را رصد کند. این پارچه به طور مداوم ضربان قلب، حرکت بدن و بر سایر علائم سلامتی نظارت دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان(EPFL) سوئیس موفق به ساخت الیاف هوشمند با […]

محققان سوئیسی الیاف نساجی هوشمندی را توسعه داده اند که قادر است پارامترهای سلامت جسمانی کاربران را رصد کند. این پارچه به طور مداوم ضربان قلب، حرکت بدن و بر سایر علائم سلامتی نظارت دارد.
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان(EPFL) سوئیس موفق به ساخت الیاف هوشمند با خاصیت تشخیص تغییرات جزئی شده اند. این پارچه تغییرات و نحوه کشش و همچنین فشارهای که بر آن وارد می شود را تشخیص می دهد. قابلیت مذکور با ساتفاده در لباس ها و ملحفه های روی تخت می تواند برای نظارت بر پارامترهای سلامت بدن افراد مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از محققان این مطالعه در مورد نحوه ساخت و کارکرد این پارچه می گوید: استفاده از خطوط انتقال نرم (soft transmission lines) که در این الیاف هوشمند توسعه داده شده است به پزشکان کمک می کند تا بر تنفس و سایر حرکات حیاتی کاربر نظارت کنند. در این خطوط انتقال از الیاف نوری، فلزات مایع و الاستومرها استفاده شده که می تواند ترکیب پیچیده ای را تشکیل دهد.
در استفاده از این الیاف یک دستگاه مجزا جریان الکتریکی را با کمک الیاف دیگر ارسال می کند و سیگنال های برگشتی مدام بررسی و ضبط می شود تا از ناهماهنگی های احتمالی جلوگیری شود. این تغییرات سریع و در کسری از ثانیه انجام می گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال