ساخت اولین باتری هیدروژنی با قابلیت استفاده خانگی

یک شرکت استرالیایی به نام Lavo نوعی باتری هیدروژنی خانگی توسعه داده که می تواند سیستم ذخیره انرژی را در خانه انجام دهد. پیش از این استفاده از پنل های خورشیدی برای دستیابی به الکتریکی نیازمند دستگاهی برای ذخیره سازی بوده و سیستم باتری لیتیومی تسلا به نام PowerWall 2 برای این منظور مورد استفاده […]

یک شرکت استرالیایی به نام Lavo نوعی باتری هیدروژنی خانگی توسعه داده که می تواند سیستم ذخیره انرژی را در خانه انجام دهد. پیش از این استفاده از پنل های خورشیدی برای دستیابی به الکتریکی نیازمند دستگاهی برای ذخیره سازی بوده و سیستم باتری لیتیومی تسلا به نام PowerWall 2 برای این منظور مورد استفاده قرار میگرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سیستم ذخیره انرژی Lavo Green یک باتری هیدروژنی خانگی است که ۳۲۴ کیلوگرم وزن دارد. برای استفاده از این باتری می توان آن را به یک اینورتر خورشیدی هیبریدی متصل کرده تا با کمک الکترولیز آب، اکسیژن را آزاد کرده و عملیات ذخیره سازی هیدروژن را در فشار ۳۰ بار در هیدرید فلزی انجام دهد.

ظرفیت باتری حداکثر ۴۴ کیلووات ساعت است که حدود ۳ برابر PowerWall 2 تسلا خواهد بود. این باتری می‌تواند به مدت دو روز انرژی یک خانه را تامین کند. البته برای استفاده از انرژی ذخیره شده باید از یک سلول سوختی یا یک باتری لیتیومی ۵ کیلووات ساعت نیز استفاده کرد.

مزیت اصلی این باتری ارتباط وای فای با سیستم Lavo است که کاربران میتوانند از طریق اپ موبایل آن را کنترل کنند. همچنین استفاده از این باتری به طور موازی در کسب و کارهای کوچک می تواند آنرا به نیروگاه برق مجازی هوشمند تبدیل کند.  قرار است این دستگاه در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ با قیمت 22.800 دلار عرضه شود.

 کمپانی لاوا مدعی شده این باتری می‌تواند تا ۳۰ سال کارکرد داشته و هیچ گونه مواد شیمیایی سمی تولید نکند. با وجود وزن سنگین میزان ذخیره انرژی آن از محصولات رقیب بیشتر است. سازنده آن در مورد امنیت این باتری گفته است: در این باتری هرگونه نشتی به سرعت از بین رفته و به همین دلیل احتمال آتش سوزی تقریبا غیر ممکن خواهد بود. البته کارایی این دستگاه نسبت به باتری های مرسوم کنونی ۸۰ درصد است. زیرا بخشی از انرژی ذخیره شده در تبدیل هیدروژن به انرژی از بین خواهد رفت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال