ساخت اولین صندلی چرخ دار که با نیروی فکر کنترل می‌شود

محققان نوعی صندلی چرخدار ساخته اند که می تواند با نیروی ذهن آن را کنترل کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صندلی چرخدار ساخته شده می تواند باعث دگرگونی زندگی افراد دارای معلولیت شود. در آزمایشات مربوط به این صندلی، افراد دارای معلولیت بالا موفق شدند تا با استفاده از نیروی ذهن […]

محققان نوعی صندلی چرخدار ساخته اند که می تواند با نیروی ذهن آن را کنترل کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صندلی چرخدار ساخته شده می تواند باعث دگرگونی زندگی افراد دارای معلولیت شود. در آزمایشات مربوط به این صندلی، افراد دارای معلولیت بالا موفق شدند تا با استفاده از نیروی ذهن این صندلی را هدایت کنند.

در این آزمایش افراد داوطلب موفق شدند با فکر کردن به بخش های خاصی از بدن مانند چرخش دست ها به چپ و یا گردش پاها به راست این صندلی را کنترل کنند. در این صندلی سیگنال های عصبی توسط یک رایانه به دستورات حرکتی تبدیل می شوند. افراد شرکت کننده با استفاده از کلاه دارای الکترود توانستند با فرستنده ارتباط برقرار کنند.

خوزه میلان سرپرست اصلی این مطالعه می گوید: در این پروژه به یادگیری متقابل کاربر و الگوریتم رابط میان مغز و ماشین برای ارتباط با این صندلی توجه شده است. صندلی ساخته شده کنونی به بیماران فلج مغزی کمک می کند تا بوسیله آن تحرک داشته باشند.

این پروژه از نخستین پروژه های مربوط به ارتباط بین انسان و ماشین از طریق نیروی ذهن است. افراد استفاده کننده نیز در اثر تصادف توانایی حرکتی خود را از دست داده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال