پشه های عامل مالاریا از طریق اپلیکیشن تلفن همراه شناسایی می شوند

یک محقق آمریکایی برای شکار پشه های عامل مالاریا نوعی اپلیکیشن برای تلفن همراه ابداع کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگر آمریکایی از طریق فناوری جدید توانسته پشه های عامل مالاریا را شناسایی کند. از این روش می توان برای تشخیص منبع مالاریا در سراسر آفریقا و خلیج تامپا توسط […]

یک محقق آمریکایی برای شکار پشه های عامل مالاریا نوعی اپلیکیشن برای تلفن همراه ابداع کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگر آمریکایی از طریق فناوری جدید توانسته پشه های عامل مالاریا را شناسایی کند. از این روش می توان برای تشخیص منبع مالاریا در سراسر آفریقا و خلیج تامپا توسط آژانس های کنترل آفات استفاده کرد.

بنجامین جیکوب، دانشیار بهداشت عمومی از دانشگاه جنوب فلوریدا اپلیکیشن جدیدی را توسعه داده که از طریق الگوریتم های تلفن همراه و ترکیب آن و تصویر ثبت شده به وسیله پهپاد ها و ماهواره ها میتواند با شناسایی مکان تولید مثل پشه های مالاریا آنها را از بین ببرد. این فناوری به جیکوب کمک کرد برنامه‌ای به نام Seek & Destroy را راه‌اندازی کند که از طریق آن آموزش سازمان های دولتی در مناطق عفونی آغاز شده و همچنین از بیمار شدن ساکنان جلوگیری شود.

 جیکوب در این مورد می گوید: مشکل این کشورها و دست و پنجه نرم کردن با آن همانند یک تراژدی غیر قابل توصیف است. مردم محلی به دانش و آموزش نیاز دارند و برای جلوگیری از بیماری مالاریا دست به هرکاری خواهند زد.

فناوری ابداع شده توسط جیکوب توانست با کمک ماموران محلی زیستگاه های ۱۰۰درصد این آفات را طی سی و یک روز شناسایی و از بین ببرد. با آموزش به پهپادها آنها امکان دارند تا از طریق الگوریتم های خود این داده ها را دریافت و تفسیر کنند. سپس با پردازش همه تصاویر توسط سیستم، درجه بندی منابع شناسایی شده در آب انجام می گیرد. سپس بر اساس آن طبقه بندی دسته های مختلفی از لارو پشه ها و اینکه در آب وجود دارد یا خیر انجام میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال