اپ های مخربی که باتری گوشی شما را هدف می‌گیرند

محققان امنیتی ۱۶ اپ اندرویدی با فعالیت های مخرب را کشف کرده اند که می توانند باعث خالی کردن باتری گوشی و مصرف بیش از اندازه اینترنت شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان فعالیت های مخرب ۱۶ اپ را بررسی کردند و متوجه شدند آنها علاوه بر خالی کردن باتری، باعث […]

محققان امنیتی ۱۶ اپ اندرویدی با فعالیت های مخرب را کشف کرده اند که می توانند باعث خالی کردن باتری گوشی و مصرف بیش از اندازه اینترنت شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان فعالیت های مخرب ۱۶ اپ را بررسی کردند و متوجه شدند آنها علاوه بر خالی کردن باتری، باعث مصرف بیش از اندازه اینترنت می شوند. این برنامه های مخرب تاکنون بیش از ۲۰ میلیون بار دانلود شده اند. البته گوگل پلی پی از اطلاع از این موضوع این برنامه ها را حذف کرد.

شرکت مک آفی طی گزارشی اعلام کرد اپ های مورد دارای عملکردهایی مانند چراغ قوه، دوربین، تبدیل واحد و یا خواندن کیوآر کد را دارا هستند که به نظر عادی می‌رسد. اما در صورت باز شدن در گوشی کدهایی را دریافت می کنند که می تواند آغاز عملیات مخرب باشد. دریافت این کدها می تواند به گوشی ها دستور دهد تا در پس زمینه صفحات وب را بارگزاری کنند. سپس با کلیک بر روی لینک های مصنوعی تبلیغات باعث مصرف اینترنت خواهند شد.

کتابخانه کد اشتراکی آنها به نام com.liveposting می تواند باعث اجرای سرویس آگهی افزار مخفی شود. شروع به کار این کتابخانه ها نیز یکساعت پس از نصب برنامه است تا از شناسایی در امان باشند. به گفته گوگل تمامی اپ های شناسایی شده توسط این شرکت امنیتی از پلی استور حذف شدند. اما این برنامه ها پیش از این توسط شمار زیادی از کاربران دانلود شده بود که باید از گوشی حذف شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال