بدافزارهایی که در اپ‌های مخصوص کودکان پنهان شده‌اند

ده ها بدافزار مختلف در اپلیکیشن های مخصوص کودکان در اپ استور شناسایی شده است. هکرها در این اپلیکیشن ها از ضربه روی صفحه به عنوان ضربه روی تبلیغات استفاده کرده و بدین ترتیب برای خود درآمدزایی می کنند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا و به نقل از Slash Gear، یکی از […]

ده ها بدافزار مختلف در اپلیکیشن های مخصوص کودکان در اپ استور شناسایی شده است. هکرها در این اپلیکیشن ها از ضربه روی صفحه به عنوان ضربه روی تبلیغات استفاده کرده و بدین ترتیب برای خود درآمدزایی می کنند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا و به نقل از Slash Gear، یکی از بدافزارهای کشف شده Tekya نام دارد و توسط موسسه امنیتی Check Point Research کشف شده است. این بدافزار که در گوگل پلی قرار داشت، توانسته بود در 56 اپلیکیشن چنهان بماند که 26 اپلیکیشن مربوط به بازی های کودکان بوده است.

محققان امنیتی این شرکت می گویند: این بدافزار می تواند از ضربه های کاربر روی نمایشگر بعنوان ضربه بر روی تبلیغات گوگل، فیسبوک و شرکت های تبلیغاتی دیگر تبدیل کند که یک نوع درآمدزایی برای هکرها به شمار میرود. این درحالیست که کاربر فکر میکند در حال امتیازگیری در بازی است.

این بدافزار که تا کنون توانسته خود را از برنامه های ضدبدافزار گوگل پلی پنهان کند، در 56 اپلیکیشن جعلی قرار داشته و هرکدام از آنها مانند مشابه واقعی بودند. این بدافزار که نشان دهنده مشکلات امنیتی فروشگاه های گوگل است، بطور کامل از این فروشگاه حذف شده است. این در حالیست که گوگل همواره تلاش دارد تا پلی استور و پلی پروتکت (Play Protect) را به عنوان یک محیط امن به کاربر معرفی کند. اما اتفاقاتی این چنین نشان دهنده مشکلات امنیتی پایان ناپذیر گوگل خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال