پاداش 10000 دلاری گوگل برای فردی که موفق به خرید دامنه‌ google.com شده بود

امروزه دامنه‌ی وب می‌تواند به یک منبع با ارزش مالی تبدیل شود به خصوص اگر این نام در رابطه با وب‌سایت‌های محبوب باشد. google.com یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌های دنیای اینترنت است. به تازگی شخصی به نام Sanmay Ved از شهروندان ایالات متحده موفق شد دامنه‌ی google.com را خریداری نماید. “ود” که یکی از دانشجویان ایالات […]

امروزه دامنه‌ی وب می‌تواند به یک منبع با ارزش مالی تبدیل شود به خصوص اگر این نام در رابطه با وب‌سایت‌های محبوب باشد. google.com یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌های دنیای اینترنت است. به تازگی شخصی به نام Sanmay Ved از شهروندان ایالات متحده موفق شد دامنه‌ی google.com را خریداری نماید. “ود” که یکی از دانشجویان ایالات متحده است، متوجه می‌شود که دامنه‌ی google.com برای فروش قرار گرفته و در همین راستا وارد معامله می‌شود و خرید خود را با موفقیت به پایان می‌رساند.

او تنها توانست حدود یک دقیقه این دامنه را از آن خود کند، سپس گوگل متوجه اشکال خود شده و معامله را لغو نموده بود. پس از این اتفاق شرکت گوگل 10000 دلار برای کشف این خطا به عنوان هدیه به “ود” اهدا کرده بود که او نیز تصمیم گرفت این مبلغ را به یک خیریه هدیه کند. “ود” می‌گوید که از زمانی که برای شرکتی که در آن مشغول به کار است از وب استفاده می‌کند؛ به دنبال آدرس‌های وب مرتبط با گوگل بوده است.

وی برای ثبت این دامنه به نام خود مبلغ 12 دلار پرداخت نموده و پس از آن ایمیل‌هایی مبنی بر اینکه از این پس او به عنوان سرپرست تیم مدیریت وب گوگل در نظر گفته شده را دریافت نموده است. ظرف مدت کوتاهی یک اخطار لغو با این محتوا دریافت می‌کند که امکان خرید دامنه و ثبت آن به نام وی وجود ندارد به این دلیل که شخص دیگری قبلاً آن را ثبت نموده و هزینه 12 دلاری که پرداخت کرده بود نیز به وی برگردانده می‌شود.

“ود” 10000 دلار از شرکت گوگل به عنوان هدیه که بخشی از برنامه Bug Bounty یا پاداش خطایابی این شرکت است، دریافت نمود. جالب است بدانید که هنگامی که شرکت گوگل مطلع شد که این شخص پاداش خود را به یک مؤسسه آموزشی در هند اهدا نموده، غول جستجو نیز دو برابر مبلغ مورد نظر را به “ود” پرداخت کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال