انسان به زودی حیات در سیارات دیگر را رصد خواهد کرد

به عقیده دیدیه کوئلوز، ستاره شناس و برنه جایزه نوبل سال 2019 فیزیک، حیات در سیارات دیگر نیز وجود دارد و انسان به زودی آن ها را کشف خواهد کرد. به گفته او سیارات و ستاره های بسیاری در منظومه شمسی وجود دارد که نمی توان اینگونه برداشت کرد که تمام آن ها فقط مخصوص […]

به عقیده دیدیه کوئلوز، ستاره شناس و برنه جایزه نوبل سال 2019 فیزیک، حیات در سیارات دیگر نیز وجود دارد و انسان به زودی آن ها را کشف خواهد کرد. به گفته او سیارات و ستاره های بسیاری در منظومه شمسی وجود دارد که نمی توان اینگونه برداشت کرد که تمام آن ها فقط مخصوص انسان باشد و هیچ موجود زنده دیگری در آن ها زندگی نکند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، کوئلوز به همراه همکار خود میشل مایور در سال 1995، نخستین سیاره خارج از منظومه شمسی را کشف کرد و به همین دلیل توانست جایزه نوبل را در سال 2019 کسب کند. او پس از دریافت جایزه خود، مصاحبه ای کرد و در آن مصاحبه اعلام کرد که تا 30 سال آینده انسان موفق به کشف حیات در سیارات دیگر خواهد شد. کوئلوز در این باره گفت: یک ماشین جدید که بتواند درک بهتری از فعالیت های بیوشیمی سیارات خارج از منظومه شمسی فراهم کند تا ۳۰ سال آینده ساخته خواهد شد.

جیمز پیبلز نیز دیگر نوبل فیزیک بود که برای اکتشافات نظری در کیهان شناسی فیزیک برنده این جایزه شده است. کوئلوز در رابطه با روزی که برنده جایزه شده است نیز در مصاحبه خود عنوان می کند که آن روز تایر دوچرخه ام پنچر شد و بعد از آن به جلسه ای که جهت جذب سرمایه تشکیل شده بود دیر رسیدم. در همان جلسه بود که به تماس تلفن خود پاسخ ندادم و بعد از مدتی فهمیدم که آن تماس از سوی کمیته نوبل بوده است. پس از پایان جلسه توسط کارمندان دانشگاه کمبریج باخبر شدم که برنده جایزه شده ام و این شوک باعث شد که به مدت ۲ دقیقه غش کنم. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال