مدیریت ترافیک در فضا به یک چالش تبدیل خواهد شد

بسیاری از محققین در مورد ارسال ماهواره های مربوط به شرکت‌های اسپیس ایکس و آمازون اظهار نگرانی کرده و گفته اند این حجم از ماهواره در مدار زمین باعث ایجاد ازدحام و ترافیک خواهد شد و پس از آن مدیریت ترافیک در فضا نیز به یک مشکل عمده تبدیل می شود. به گزارش سرویس اخبار […]

بسیاری از محققین در مورد ارسال ماهواره های مربوط به شرکت‌های اسپیس ایکس و آمازون اظهار نگرانی کرده و گفته اند این حجم از ماهواره در مدار زمین باعث ایجاد ازدحام و ترافیک خواهد شد و پس از آن مدیریت ترافیک در فضا نیز به یک مشکل عمده تبدیل می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می رسد آسمان در بالای زمین بسیار شلوغ شده و حدود ۲۹ هزار شی با قطر بیش از ۱۰ سانتیمتر مانند ماهواره های فعال و حتی از کار افتاده در حال گردش در ارتفاعات مختلف مدار زمین هستند. همچنین سالانه با پرتاب بیش از ۱۰۰ موشک به اشیا در مدار زمین اضافه میشود. آژانس فضایی اروپا می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ تعداد اشیای ارسالی انسان به فضا از عدد ۱۱۰۰ بیشتر خواهد بود. تاکنون بیشترین فعالیت فضایی مربوط به شرکت اسپیس ایکس است که با پروژه ماهواره های اینترنتی استارلینک  تاکنون حدود ۶۰۰ ماهواره را به مدار زمین منتقل کرده است و در آینده نیز حدود هزاران ماهواره دیگر را در این مدار قرار خواهد داد. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا FCC پس از اسپیس ایکس مجوز پرتاب دیگر ماهواره ها را نیز برای آمازون صادر کرده است.

یکی از مقامات ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا در مورد پرتاب ماهواره های نامحدود به فضا می گوید: اکنون قرار دادن اشیا و همچنین نگهداری آن در مدار زمین بسیار پرخطر است. همچنین در حال حاضر نیز برخوردهایی صورت گرفته است. این برخوردها می‌تواند به تولید زباله های خطرناک بیانجامد که از طریق آن ماهواره های بسیار مهم را فلج کند. همچنین این تصادف می تواند به ضررهای مالی هنگفت نیز منجر شود. پیش از این اطلاعات مربوط به اجزای ماهواره های فرسوده و یا زباله های فضایی توسط وزارت دفاع ایالات متحده جمع آوری و نگهداری می شد. اما در سالهای اخیر و با افزایش تعداد اشیا میزان دقیق این زباله های فضایی از دسترس خارج شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال