ساخت کیت تشخیص مولکولی کرونا توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی

کیت تشخیص مولکولی برای ویروس کرونا در کشورمان و توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شد. این کیت در اواخر اسفند تست های اولیه خود را پشت سر گذاشته و اکنون وارد بازار شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام […]

کیت تشخیص مولکولی برای ویروس کرونا در کشورمان و توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شد. این کیت در اواخر اسفند تست های اولیه خود را پشت سر گذاشته و اکنون وارد بازار شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر از بومی سازی این کیت ها خبر داده است. شرکت پیشتاز طب زمان سازنده این کیت های تشخیص مولکولی است و از این پس تشخیص این بیماری در کشور با استفاده از کیت های ایرانی انجام خواهد شد. تا کنون درخواست های زیادی برای خرید این کیت از کشورهای همسایه انجام شده است.

وحید یونسی، مدیر بخش توسعه این شرکت دانش بنیان در مورد ساخت این کیت می گوید: این کیت حاصل تلاش محققان و متخصصان این شرکت بوده و این نیروها با تمام توان از زمان شیوع این بیماری و از زمان انتشار فراخوان همکاری روی این موضوع متمرکز بوده اند. این محققان از بخش های فناوری زیست داده ورزی، بیولوژی مولکولی و ویروس شناسی بوده اند. در ساخت این کیت ها از دستورالعمل های چین و آمریکا استفاده شده و اکنون این کیت ها به مرحله تولید انبوه رسیده است. مجوزهای لازم برای استفاده از این کیت دریافت شده و این محصول هیچ تفاوتی با نمونه های خارجی خود ندارد.

کیت تشخیص مولکولی کرونا با تشخیص زن های اختصاصی این ویروس می تواند وجود آن را تشخیص دهد. زمان انجام تست 2 ساعت است و وجود بیماری کووید 19 بطور قطعی در بیماران مشکوک تشخیص داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال