ساخت اولین ماده ترموالکتریک با خاصیت خود ترمیمی و کشسانی

محققان موسسه علوم و فناوری کره جنوبی موفق شدند اولین ماده ترموالکتریک با راندمان بسیار بالا در جهان را بسازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشف ماده ترموالکتریک می‌تواند منجر به استخراج برق از گرمای بدن انسان شود. این فناوری در آینده می‌تواند در تولید لباس های هوشمند نیز کمک کند. ماده […]

محققان موسسه علوم و فناوری کره جنوبی موفق شدند اولین ماده ترموالکتریک با راندمان بسیار بالا در جهان را بسازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشف ماده ترموالکتریک می‌تواند منجر به استخراج برق از گرمای بدن انسان شود. این فناوری در آینده می‌تواند در تولید لباس های هوشمند نیز کمک کند. ماده جدید ترموالکتریک راندمان بسیار بالایی داشته و خاصیت خود ترمیمی و کشسانی نیز دارد. این ماده به عنوان نخستین ماده ترموالکتریک یونی در جهان شناخته می‌شود که با خاصیت خود ترمیمی قادر است از گرما، نیرو و انرژی تولید کند.

پیش از این دانشمندان از مواد ترموالکتریک معدنی برای ساخت عینک و سرامیک استفاده می کردند که بسیار سفت و شکننده بود و قابلیت انعطاف پذیری نداشت. مواد ترموالکتریک از نوع آلی نیز با وجود انعطاف پذیری بازده تبدیل پایینی دارند. اما ماده ترموالکتریک یونی جدید با قابلیت انعطاف پذیری و خود ترمیمی راندمان بالایی را نیز نشان داده است. این ماده از پلیمر مستغلات، پلی الکترولیت آنیونی و اسید چند ظرفیتی ساخته شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال