گرمایش مریخ با استفاده از انرژی خورشید

ایده های ایلان ماسک جهت گرم کردن مریخ و ایجاد هوای مناسبی جهت سکونت گونه انسان، چندی است که خبرساز شده اند. او که پیش از این استفاده از انرژی هسته ای را جهت این کار پیشنهاد داده بود؛ اکنون ایده استفاده از نور خورشید را برای این کار پیشنهاد داده و در تویئت اخیر […]

ایده های ایلان ماسک جهت گرم کردن مریخ و ایجاد هوای مناسبی جهت سکونت گونه انسان، چندی است که خبرساز شده اند. او که پیش از این استفاده از انرژی هسته ای را جهت این کار پیشنهاد داده بود؛ اکنون ایده استفاده از نور خورشید را برای این کار پیشنهاد داده و در تویئت اخیر خود، آن را به صرفه تر می داند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، ایده بمباران هسته ای که چندی پیش توسط ایلان مطرح شده بود، از سوی ناسا رد شد و این سازمان اعلام کرد که اکنون فناوری مناسبی جهت قابل سکونت کردن مریخ برای گونه انسان وجود ندارد. در ادامه این گفتگو ها ماسک اعلام کرده بود که منظور او جریانی ضعیف از باران‌های هسته‌‌ای است که نتیجه‌‌ی انفجارهای هم‌جوشی در بالای اتمسفر است و از این طریق می توان خورشیدهایی مصنوعی در بالای مریخ ایجاد کرد. او این کار را سریع ترین راه جهت آماده سازی مریخ دانسته و خطر آلودگی مریخ به مواد رادیوکتیو از این طریق را نیز بسیار پایین می داند.

حال ایلان ماسک عقیده خود را تغییر داده و راه بهتری را در این زمینه مطرح می کند. او ایده استفاده از نور خورشید که در سال 2006 توسط ریگل ویدا، دانشجوی دانشگاه آریزونا، مطرح شده بود را مناسب تر می داند. بر اساس مقاله ویدا با عنوان «استفاده از آینه‌‌های سبک مدارگرد با دیافراگم وسیع برای سکونت‌‌پذیرکردن بخشی از سطح مریخ» می توان بدون ایجاد خورشیدهای مصنوعی، از انرژی نور خورشید جهت گرم کردن مریخ استفاده کرد. شرکت فضایی ایلان ماسک به نام اسپیس‌ ایکس (SpaceX) در طول سالیان فعالیت خود، تجارب خوبی در زمینه استفاده از ماهواره ها دارد و شاید سرمایه گذاری در این زمینه نیز برای او و شرکتش درآمد بالایی به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال