خاک مریخ می تواند در ساخت قطعات موشک استفاده شود

پژوهشگران با استفاده از خاک مریخ شبیه سازی شده و آلیاژ تیتانیوم توانستند با کمک فرایند چاپ سه بعدی قطعات موشک بسازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده ساخته شده از خاک شبیه سازی شده مریخ بهمراه آلیاژ تیتانیوم بسیار قوی و کارآمد است که می تواند در آینده در مریخ برای […]

پژوهشگران با استفاده از خاک مریخ شبیه سازی شده و آلیاژ تیتانیوم توانستند با کمک فرایند چاپ سه بعدی قطعات موشک بسازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده ساخته شده از خاک شبیه سازی شده مریخ بهمراه آلیاژ تیتانیوم بسیار قوی و کارآمد است که می تواند در آینده در مریخ برای ساخت قطعات بکار رود.

پژوهشگران دانشگاه ایالتی واشنگتن موفق شدند از ماده پودری سیاه رنگی که شبیه سازی مواد سنگی مریخ است چندین قطعه تولید کنند. آمیت باندیوپادهای نویسنده اصلی این مقاله می گوید: قطعاتی که با ۵ درصد از خاک مریخ ساخته شدند بسیار مقاوم بودند در حالیکه در زمان استفاده از ماده حاوی ۱۰۰ درصد خاک مریخ قطعاتی بسیار شکننده تولید شد.

البته این ماده می تواند به عنوان یک پوشش دهنده مناسب تجهیزات در برابر زنگ زدگی یا تشعشعات بکار رود. در این مطالعه باندیوبادهای بهمراه محقق ایرانی علی افروزیان و کلن تراکسل توانستند غبار شبیه سازی شده مریخ را با تیتانیوم توسط چاپگر سه بعدی با هم مخلوط کنند.

فلز تیتانیوم به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر حرارت در اکتشافات فضایی مورد استفاده قرار میگیرد. در این فرآیند یک لیزر پرقدرت دمای مواد را تا ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد بالا برد. سپس مواد ذوب شده روی یک سکو جاری شد تا پژوهشگران بتوانند آن را به اشکال مختلف درآورند .

باندیوبادهای می گوید: در صورت انجام ماموریت سرنشین دار نیاز است تا از چاپ سه بعدی استفاده شود زیرا نمیتوان همه چیز را از زمین به دیگر سیارات حمل کرد و یا در صورت فراموشی بازگشت و آن را با خود برد. وی در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار توانست امکان پذیر بودن ایده خود را ثابت کند. برای این کار از چاپ سه بعدی استفاده شد تا قطعاتی از سنگ های ماه ساخته شود. از آن زمان این ایده مورد پذیرش قرار گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال