تولید انبوه نسل جدید حافظه های ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 توسط سامسونگ

اگرچه سامسونگ برای تولید موبایل در بازار جهانی رقابت سختی را با هواوی در پیش گرفته است اما بخش نیمه هادی و سیلیکون این شرکت همچنان قوی بوده و توانسته در رده نخست باقی بماند. این شرکت اعلام کرده به زودی تولید انبوه حافظه های جدید و پیشرفته LPDDR5 موبایل را آغاز خواهد کرد. به […]

اگرچه سامسونگ برای تولید موبایل در بازار جهانی رقابت سختی را با هواوی در پیش گرفته است اما بخش نیمه هادی و سیلیکون این شرکت همچنان قوی بوده و توانسته در رده نخست باقی بماند. این شرکت اعلام کرده به زودی تولید انبوه حافظه های جدید و پیشرفته LPDDR5 موبایل را آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حافظه های جدید ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ با استفاده از فناوری لیتوگرافی فرابنفش شدید و برای موبایل تولید خواهد شد. برای ساخت این رم از قرار دادن ۸ چیپ ۱۶ گیگابایتی استفاده شده است. حافظه های جدید قرار است در موبایل های نسل جدید سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد.

چیپ های این تراشه های ۱۶ گیگابایتی از نوع V-NAND و برپایه کلاس ۱۰ نانومتری خواهند بود. استفاده از لیزر و مواد شیمیایی کمک خواهد کرد تا در لیتوگرافی فرابنفش شدید مدارها را به کوچه ترین شکل ممکن تولید کرد. به همین دلیل چیپ های جدید نسبت به نسل قبل حدود ۳۰ درصد باریک‌تر خواهند بود. البته کاهش ضخامت به افزایش سرعت 6.4 گیگابیت در ثانیه نیز منجر شده است. بدین ترتیب حافظه های جدید ۵۰ درصد از حافظه های ۱۲ گیگابیت LPDRR4X و ۱۶ درصد از مدل های LPDDR5 سریعتر هستند.

  سرعت انتقال در حافظه های جدید چیزی برابر با انتقال ۱۰ ویدیوی ۵ گیگابایتی HD در مدت زمان یک ثانیه تلقی خواهد شد. تولید انبوه حافظه های جدید برای سامسونگ این شرکت کره ای را بالاتر از سایر رقبا قرار خواهد داد. همچنین این حافظه های قوی کمک خواهد کرد تا سامسونگ موبایل های کارآمدتری را نیز تولید کند. سامسونگ اعلام کرده قصد دارد از حافظه‌های LPDDR5 در فناوری‌های مربوط به خودرو نیز استفاده کند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال