حملات عظیم WannaCrypt کاربران جهانی کامپیوترهای شخصی را تهدید می‎کند

اغلب اوقات توصیه می‎شود بر روی لینک‎ها و فایل‎های الحاق شده به ایمیل‎های مختلف از منابع ناشناس کلیک و دانلود نکنید. علت این است که گاهی اوقات این لینک‎ها یا دانلود‎ها می‎توانند منجر به نصب بدافزاری شوند که یا یک در پشتی را به کامپیوتر شما برای ورود هکرها باز می‎کند یا در بعضی از […]

اغلب اوقات توصیه می‎شود بر روی لینک‎ها و فایل‎های الحاق شده به ایمیل‎های مختلف از منابع ناشناس کلیک و دانلود نکنید. علت این است که گاهی اوقات این لینک‎ها یا دانلود‎ها می‎توانند منجر به نصب بدافزاری شوند که یا یک در پشتی را به کامپیوتر شما برای ورود هکرها باز می‎کند یا در بعضی از موارد منجر به فعال شدن یک ransomware (نوعی بدافزار که با قفل کردن سیستم از کاربر غرامت می‎خواهد) می‎شود.

با آن‎که ransomware تنها گاهی اوقات بروز پیدا می‎کند، اما گزارش‎هایی در حال حاضر شنیده می‎شود که با یکی از بزرگترین حملات از نوع ransomware مواجه هستیم. براساس گزارشی که شرکت امنیتی آواست منتشر کرده است، مشخص شده که بیش از 75 هزار از این نوع حملات در طول چند روز گذشته صورت گرفته است که در این رابطه کاربران 99 کشور جهان به آن آلوده شده‎اند.

هم‎چنین این حمله موفق شده است سیستم‎های کامپیوتری مانند خدمات سلامت ملی انگلستان و شرکت مخابراتی Telefonica اسپانیا را نیز آلوده کند.

بدافزار مورد نظر “WannaCry” نامیده شده و گفته می‎شود که طراحی آن را سازمان NSA آمریکا برعهده داشته است. این بدافزار به منظور سواستفاده از ضعف سیستم‎های مایکروسافت طراحی شده که این سازمان با موفقیت آن را کشف کرده و به آن کد رمزی EternalBlue اختصاص داده است. گرچه این ابزار ایجاد شده توسط NSA گفته می‎شود توسط گروهی از هکرها به نام The Shadow Brokers دزدیده شده که سعی کرده‎اند آن را در یک مزایده به فروش برسانند، گرچه بعدا تصمیم گرفته‎اند آن را به رایگان پخش کنند.

شورای امنیت ملی آمریکا در اعلامیه‎ای اظهار داشته است “کاربران فردی اغلب اوقات در اولین خط دفاع در برابر این نوع حمله و سایر تهدیدات قرار می‎گیرند و ما به تمامی شهروندان آمریکا توصیه می‎کنیم سیستم‎عامل‎های خود را به‎روزرسانی کرده و تدابیر امنیتی شدیدی را در خانه، محل کار و مدرسه اتخاذ کنند.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال