این درخت های مکانیکی از طریق باد انرژی تولید می کنند

تصور کنید که آسیاب‌های بادی ظاهری همانند درختان داشتند، در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ اخیرا تعدادی از مهندسین دانشگاه اوهایو اقدام به تولید درخت‌هایی مکانیکی نموده‌اند که شکل ظاهری آنها همانند درختان بوده، اما واقعا درخت نیستند و با وزش باد، می‌توانند انرژی تولید کنند. این درختان که در ساخت آنها از مواد الکترومکانیکی […]

تصور کنید که آسیاب‌های بادی ظاهری همانند درختان داشتند، در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ اخیرا تعدادی از مهندسین دانشگاه اوهایو اقدام به تولید درخت‌هایی مکانیکی نموده‌اند که شکل ظاهری آنها همانند درختان بوده، اما واقعا درخت نیستند و با وزش باد، می‌توانند انرژی تولید کنند. این درختان که در ساخت آنها از مواد الکترومکانیکی همانند PVDF استفاده شده، با وزش باد شروع به لرزیدن می‌کنند و همین لرزش باعث خواهد شد تا انرژی تولید گردد. البته این پروژه و کاری که مهندسین انجام داده‌اند تنها به لرزش درختان ختم نشده و از لرزش پل‌ها و ساختمان‌ها نیز می‌توان انرژی تولید کرد.

مدیر این پروژه، آقای Ryan Harne در این مورد اذعان داشت که ساختمان‌ها دائما در معرض وزش باد بوده و پل‌ها نیز با حرکت اتومبیل‌ها بر روی آنها در حال لرزیدن هستند. در واقع انرژی بسیار زیادی توسط اینها تولید می‌گردد و آقای Harne تلاش دارد تا بتواند از این انرژی جنبشی، نهایت استفاده را ببرد. در مرحله‌ی اول که انرژی دریافت و تولید می‌گردد، از آن برای تامین نیروی مورد نیاز سنسورهای ساختمان‌ها و پل‌ها استفاده می‌شود. در واقع سیستمی که آنها قصد پیاده کردن آن را دارند، قادر خواهد بود تا انرژی مورد نیاز خود را نیز از طریق لرزشی که خودروها ایجاد می‌کنند و یا بادی که به ساختمان‌ها می‌تابد، تامین نمایند.

آقای Harne معتقد است که از این درختان کوچک و مکانیکی می‌توان در مکان‌هایی استفاده کرد که امکان استفاده از دیگر سیستم‌های تولیدکننده انرژی همانند پنل‌های خورشیدی وجود ندارد. با این حال باز هم می‌توانیم شاهد استفاده از این درختان در دیگر نقاط نیز باشیم چرا که آنها قادرند نیروی بسیار زیاد و مفیدی را بدون هیچ مشکلی، تولید نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال