رونمایی از اولین نمونه های چیپ دیمنسیتی با معماری ۶ نانومتری مدیاتک

کمپانی مدیاتک برای اولین بار از سری جدید پردازنده های دیمنسیتی با لیتوگرافی ۶ نانومتری رونمایی کرده است. دیمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ با معماری ۶ نانومتری و مجهز به هسته Corex A78 هستند. در دیمنسیتی ۱۲۰۰ از سه خوشه برای هسته ها استفاده شده که در یکی از آنها هسته Corex A78 با فرکانس ۳.۰ […]

کمپانی مدیاتک برای اولین بار از سری جدید پردازنده های دیمنسیتی با لیتوگرافی ۶ نانومتری رونمایی کرده است. دیمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ با معماری ۶ نانومتری و مجهز به هسته Corex A78 هستند. در دیمنسیتی ۱۲۰۰ از سه خوشه برای هسته ها استفاده شده که در یکی از آنها هسته Corex A78 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز قرار دارد. خوشه دیگر نیز شامل سه هسته Corex A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و دیگری نیز چهار هسته A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز قرار داده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دیمنسیتی ۱۲۰۰ که در رده بالاتری نسبت به ۱۱۰۰ قرار گرفته می تواند با دیمنسیتی 1000 مجهز به هسته  Corex A77و فرکانس ۲.۶۶ گیگاهرتز مقایسه شود. در چیپ های جدید ۶ نانومتری عملکرد تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و مصرف انرژی نیز ۲۵ درصد کمتر شده است.

چیپ دیمنسیتی ۱۱۰۰ نیز از ۴ هسته کورتکس Corex A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز برخوردار بوده و نسبت به ۱۲۰۰ عملکرد کمتری دارد. با این وجود به علت استفاده از هسته A78 عملکرد آن نسبت به دیمنسیتی 1000 پلاس بسیار بالاتر است.

پردازشگر گرافیکی استفاده شده در چیپ های جدید مدیاتک از نوع Mali G77 بوده که نسبت به پردازشگر های قبلی بهبودی در آن مشاهده نمی شود. از دیگر قابلیت دیمنسیتی ۱۲۰۰ می‌توان به پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۶۰ هرتز اشاره کرد. همچنین پدازشگر آن می‌تواند از دوربین هایی با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز پشتیبانی کند. نرخ رفرش دیمنسیتی 1100 نیز ۱۴۴ هرتز بوده و حداکثر پشتیبانی دوربین های آن نیز در رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل خواهد بود. پردازش تصاویر Night shot در این دو تراشه نسبت به قبل ۲۰ درصد بهبود یافته است. از شرکت‌های استفاده‌کننده این پردازنده می‌توان به ریلمی، شیائومی، ویو و اوپو اشاره کرد.  مدیاتک اعلام کرده عرضه این چیپ ها از سه ماه آینده آغاز می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال